ההצבעה נדחתה שוב ליום שני: האולטימטום שהציבה שקד לרע”ם

בקואליציה מתקשים להשיג רוב שיתמוך בהארכת חוק האזרחות, בגלל ההתנגדות של חברי כנסת מרע"ם ומרצ • שרת הפנים איימה על המתנגדים: אקדם את חוק יסוד ההגירה, שבליכוד רוצים לקדם - אם רע"ם לא תצביע בעד החוק • הליכוד: "שוב מוכח שמדובר בממשלת שמאל מסוכנת"
אריה ריבקינד
י"ט תמוז התשפ"א / 29.06.2021 20:46

הקואליציה מקרטעת: ההצבעה במליאה על חוק האזרחות, שאמור היה לעלות מחר, תידחה ליום שני בגלל קשיים של השרה איילת שקד בהשגת רוב.

שקד פנתה היום לסיעת רע”ם ומרצ ואיימה כי אם הם לא יאפשרו לחוק שאוסר איחוד משפחות לעבור – היא תיאלץ להגיע להבנות עם ח”כ יריב לוין, במסגרתם יקדמו את חוק יסוד ההגירה תמורת הארכת הוראת השעה – כפי שהציע נתניהו ביום שני.

ברע”ם ומרצ לא אהבו את האולטימטום.

בליכוד הגיבו להודעה של שקד: “עוד לא הייתה כזו קואליציה כושלת ומקרטעת. העובדה שממשלת ההונאה של בנט שוב דוחה את ההצבעה על הארכת הוראת השעה מוכיחה שוב שמדובר בממשלת שמאל מסוכנת שתלויה בגורמים אנטי ציוניים”.

מוקדם יותר היום, דיון נוסף בוועדה המסדרת על החוק הידרדר לקללות וצעקות בין חברי האופוזיציה לחברי הקואליציה.

יו”ר הוועדה ח”כ בועז טופורובסקי ביקש מהסדרנים להוציא החוצה מהאולם את חברי הכנסת אורית סטרוק, דוד אמסלם, ודוד ביטן.

בתגובה, הטיח ביטן ביו”ר הישיבה: “אתה פשוט בריון”. אמסלם צעק: “בושה וחרפה, אתה לא מתבייש? אתה צריך אשפוז”.

לפי  דווח ברשת ב’, כל עוד החוק לא יעבור בכנסת, שרת הפנים מתכוונת לענות בשלילה באופן פרטני לכל אחת מבקשות איחוד המשפחות שיגיעו אליה.

חוק איחוד המשפחות שעומד לפקוע בימים הקרובים, הוא הוראת שעה שנחקקה לפני 18 שנים ומטרתה: לא לאפשר לפלסטינים מיו”ש ועזה לזכות במעמד חוקי בישראל.

הארכת החוק הפכה למבחן הראשון של ממשלת בנט-לפיד-עבאס. בגוש הימין מנסים  להוכיח לממשלה הנוכחית שהיא לא יכולה לקדם חקיקה בתחומים מסוג זה, כל עוד יושבות בה מפלגות שמאל כמו העבודה, מרצ ורע”ם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות