המחדל בנתב”ג: נוסעים ממדינות אדומות יופרדו וינחתו בטרמינל 1

תמי גיל
|
י"ט תמוז התשפ"א / 29.06.2021 18:49
משרד התחבורה החליט להפריד את הנוסעים שמגיעים ממדינות שבהן התפרצות נגיף הקורונה עדיין בשיאה – והם ינחתו בטרמינל הישן בנתב”ג • אבל הפרצה לא נסגרת: כיצד תבוצע ההפרדה של נוסעים ממדינות ‘אדומות’ הבאים בטיסות קונקשן?

החשש מתחלואה: משרד התחבורה החליט היום (שלישי) על הפרדה בין החוזרים ממדינות המוגדרות ‘אדומות’ לבין החוזרים ממדינות שהסיכון בהן מוגדר כנמוך.

על פי ההנחיה, החל מהערב נוסעים שמגיעים ממדינות אדומות יעברו לטרמינל 1, ולא לטרמינל 3 כשאר הנוסעים.

ההפרדה הזו תאפשר לנוחתים לעבור את כל שרשרת הכניסה לארץ – נחיתה, בדיקת PCR, ביקורת דרכונים, כבודה, מכס ונסיעה הביתה בצורה מבודלת מיתר הנוחתים מחו”ל.

בהודעת משרד התחבורה נאמר: “החלטת השרה התקבלה לאחר פגישתה עם גורמי המקצוע בנתב”ג ובתיאום עם ראש הממשלה, שר הבריאות ושר האוצר ובמסגרתה הוחלט להסב את הטיסות מהמדינות האדומות לטרמינל 1, ובכך ליצור הפרדה בין הנוחתים במטרה לצמצם אפשרות להדבקה”.

בשלב זה הטיסות הישירות היחידות שמגיעות ארצה ממדינות ‘אדומות’ הן מרוסיה ומהודו – שתי מדינות מתוך השש שנמצאות ברשימת המדינות ברמת הסיכון הכי גבוהה.

עם זאת, נוסעים רבים מגיעים ארצה גם מארבע המדינות האחרות ברשימה – ארגנטינה, ברזיל, מקסיקו ודרום אפריקה – דרך יעדי ביניים, ולא ניתן יהיה לאתר אותם.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, בכירים בנמל התעופה בן גוריון אמרו בשיחות סגורות כי המהלך צפוי לעלות עשרות מיליוני שקלים וגורם לתמיהה. שכן,  פתיחה מחדש של כל המערך אמור לכלול גם את אנשי משרד הפנים ורשויות ההגירה, עובדי דלפקים, אנשי ביטחון ועוד לא מעט גורמים נוספים.