טירוף: חודש יוני ומחלקות הילדים שחולים במחלות נשימה מלאות

מנהלת אגף ילדים בבית חולים 'הלל יפה' אומרת שהם ב-150% תפוסה: "אנחנו חווים כעת גל תחלואה נשימתית שמאפיין חורף • מרגיעה: "מרבית הילדים עוברים את המחלה בקלות" • בין גורמי הסיכון מהווירוסים: חום גבוה וקשיי נשימה חריפים • ואיך מזהים מחלה זיהומית בילדים קטנים מאוד?
חרדים 10
י"ט תמוז התשפ"א / 29.06.2021 17:30

יותר ויותר ילדים ברחבי הארץ נדבקים בנגיפים נשימתיים: ד”ר עדי קליין, מנהלת אגף הילדים בבית החולים ‘הלל יפה’ בחדרה, התראיינה היום (שלישי) בתוכנית ‘שלוש’ עם עופר חדד בחדשות 12, ואמרה כי המחלקה שלה נמצאת ב-150% תפוסה בשל גל תחלואה נשימתית.

“אנחנו חווים כעת גל תחלואה נשימתית שמאפיין חורף”, אמרה קליין. “ביוני לא רגילים להיחשף לווירוסים מהזנים שאנחנו נחשפים אליהם כרגע בעוצמות האלה ובתחלואה הזאת. וזה בלי קשר לתחלואת קורונה”.

עם זאת, היא הרגיעה ואמרה שרוב הילדים עוברים את המחלות הללו בקלות.

“לגבי החורף, הסיבוכים מתוארים בספרות והם קיימים באחוזים נמוכים לשמחתנו. מרבית הילדים עוברים את המחלות הנשימתיות באופן קל. עדיין יש תיאורים מדי שנה של ילדים ללא מחלות רקע שנפטרים משפעת, מ-RSV ועוד. אלו מערכות שפוגעים בעוד מערכות בגוף, לא רק בדרכי נשימה”.

היא הוסיפה: “אני לא רוצה לזרוע פחד ומרבית הילדים שחולים בתקופת החורף עוברים את המחלה בקלות. לפעמים משתעלים, לפעמים מלווה בחום. פרט לכך אין סימפטומים נוספים. גם אצלנו במחלקה – בתפוסה של 150%, ויש אצלנו ילדים עם דלקת בשריר הלב שנגרמת מווירוסים שונים שדורשים תמיכה על ידי חמצן”.

באשר לגורמי סיכון, אמרה קליין שחום הוא הסימן הראשון למחלה זיהומית (חיידקית או ויראלית). בילדים קטנים מאוד, יש לזהות את המאמץ הנשימתי.

היא הוסיפה שהוא חשוב יותר משיעול או חום. “אם הוא נושם מהר ומתקשה באכילה ושתייה – צריך דחוף לפנות לרופא”.

מוקדם יותר הבוקר נפטר פעוט בן 3 ממשפחה חרדית ברחובות בבית החולים קפלן. הצוות הרפואי במרכז הרפואי הביע חשש כי הוא נפטר לאחר שלקה בווירוס נשימתי.

בני המשפחה טוענים כי סבל מחום וקשיי נשימה כמה ימים. לאחר שפנו לייעוץ רפואי, נאמר להם שמדובר בווירוס נשימתי והוא אף עבר בדיקת קורונה עם הגעתו למיון וקיבל תוצאה שלילית.

הרופאים עדיין ממתינים לתוצאות הבדיקה, מאחר שהוא לא סבל ממחלות רקע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות