שליח חב”ד קבע מזוזה בשגרירות באבו דאבי – ולפיד הודה לנתניהו

הרב הראשי לאיחוד האמירויות, הרב לוי דוכמן, ושר החוץ יאיר לפיד קבעו את המזוזה בפתח השגרירות החדשה של ישראל באבו דאבי: "זהו רגע היסטורי. נתניהו הארכיטקט של השלום, זה גם רגע שלו"
נתן פרל
י"ט תמוז התשפ"א / 29.06.2021 14:33

שר החוץ יאיר לפיד השתתף בצהריים (שלישי) בטקס פתיחת השגרירות הישראלית באבו דאבי.

איך הוא עשה תואר יוקרתי מהספה בבית ועוד עם מלגות? הסוד בפנים

רבה של איחוד האמירויות, שליח חב”ד הרב לוי דוכמן, ושר החוץ קבעו את המזוזה בפתח השגרירות.

במעמד החנוכה השתתפה שרת התרבות של האמיריות, נורא אל קאעבי.

הערב מתוכננת ללפיד פגישה עם מקבילו באמירויות, עבדאללה בן זאיד, והשניים יחתמו על הסכם לשיתוף פעולה כלכלי.

מחר יחנוך לפיד את הקונסוליה הישראלית בדובאי, בהשתתפות תאני אחמד אל זאוידי, השר לענייני סחר חוץ של האמירויות. לפיד גם יסייר בביתן הישראלי שנבנה עבור תערוכת הענק הבינלאומית אקספו, שתתקיים בעיר בסתיו.

במשרד החוץ מציינים שמדובר בביקור היסטורי, שכן תשעה חודשים לאחר החתימה על הסכמי אברהם – זו הפעם הראשונה ששר ישראלי מגיע למדינה ונותן ביטוי פומבי רשמי לקשרים.

‘זהו רגע היסטורי, וגם תזכורת לכך שההיסטוריה נקבעת בידי בני האדם. היא נקבעת בידי אנשים שמכירים את ההיסטוריה, אבל מוכנים לשנות אותה. היא נקבעת בידי אנשים שמעדיפים את העתיד על פני העבר”, אמר לפיד.

“אני רוצה להודות מכאן להוד מעלתם, השייח’ מוחמד בן זאיד, והשייח’ חליפה בן זאיד, על חזונם, על ההשראה שהם נותנים לנו, על כך שהביאו את הרגע הזה”.

לפיד הפתיע כאשר אמר: “אני מודה בשם כולנו לראש הממשלה הקודם של ישראל, בנימין נתניהו, שהיה הארכיטקט של הסכמי אברהם והאיש שעמל עליהם ללא לאות. הרגע הזה הוא שלו לא פחות מאשר שלנו.

“אני מודה לנשיא ארה”ב לשעבר דונלד טראמפ ולנשיא ארה”ב הנוכחי ג’ו ביידן על תמיכתם חסרת הפשרות. אני מודה לשר החוץ הקודם של ישראל, גבי אשכנזי, שארגן ובנה את כל הביקור הזה.

“אני מודה לאנשי משרד החוץ הישראלי, ובראשם המנכ”ל אלון אושפיז, חוד החנית של הדיפלומטיה הישראלית. על המקצוענות והתמיכה והחזון המדיני”.

הרב של איחוד האמירויות, הרב לוי דוכמן, אמר בטקס: “קביעת מזוזה היא סמל שמלווה את עם ישראל מדורי דורות ומגן עליו. אני נרגש ומודה לקב”ה על השליחות שנפלה בחלקי.

“ב-7 השנים האחרונות, מאז קבעתי את המזוזה הראשונה בביתי באיחוד האמירויות, פגשתי המוני אנשים שכולם ללא יוצא מן הכלל רק שיבחו את העם היהודי וייחלו לשיתוף פעולה פורה עם יהודים מכל העולם. הקהילה היהודית באמירויות זוכה לחיבוק חם ולבבי ואני אומר בלב שלם כי אין הרבה מקומות בעולם בהם ניתן לקיים אורח חיים יהודי בצורה בטוחה וללא חשש כפי שניתן לעשות זאת באמירויות.

“על כך יש כמובן להודות להוד מעלתו השייח’ מוחמד בן זאיד ולכל מנהיגות איחוד האמירויות; בתמיכתם ובמעשיהם, הם שמאפשרים לכל זה לקרות. אני משוכנע שזו רק תחילת הדרך ומזמין את יהודי העולם לבוא לאמירויות; הם ימצאו כאן מקום בטוח, כלכלה פורחת וצומחת וקהילה תומכת. לא בכדי הקהילה היהודית הולכת וגדלה ותהפוך בעזרת ה’ לאחת הקהילות המתפתחות בעולם”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות