משהו קורה במטבח: קונדיטור בן 8 הקים אתר שמשווק את מעשה ידיו

ידידיה קובלסקי, ילד בן 8, תלמיד כיתה ג', החליט באחד הסגרים לנסות לאפות עוגיות שוקולד צ’יפס • המשפחה התלהבה וחיסלה הכל תוך דקות • כשגם אנשים שהגיעו אל בית המשפחה התלהבו - הוא פתח לעצמו אתר • והייתה גם הזמנה מפתיעה מדובר של שר
ישראל יוספי
י"ט תמוז התשפ"א / 29.06.2021 13:07

ידידיה קובלסקי הוא ילד בן 8, תלמיד כיתה ג’ בבית ספר ממ”ד בשכונת גבעת מרדכי בירושלים. עד כאן הכל שיגרתי, כמו עוד רבבות ילדים בני גילו.

איך הוא עשה תואר יוקרתי מהספה בבית ועוד עם מלגות? הסוד בפנים

אלא שידידיה הוא לא ילד רגיל. ככה זה כשאתה פותח קונדיטוריה, בהשגחת הבד״ץ, כבר בגיל כה צעיר.

הכל התחיל לפני כשנה. במהלך אחד הסגרים החליט ידידיה שהוא מתחיל לאפות עוגיות. היה לו מתכון של עוגיות שוקולד צ’יפס, והוא החליט לנצל את הזמן, מאחר שלא נערכו לימודים, כדי לנסות את המתכון – והכין עוגיות.

כשסיים, נתן לבני משפחתו לטעום את מעשה ידיו – וכולם התלהבו. העוגיות חוסלו תוך דקות.

בת משפחה צילמה את ידידיה מכין את העוגיות, וההמשך היה הרעיון לפתוח אתר באינטרנט למכירת עוגיות.

ידידיה, שלומד במגמת מחשבים בבית הספר – פתח לעצמו אתר, ולקוחות החלו לטלפן להוריו, בכדי להזמין עוגיות.

“ברגע שאני מקבל הזמנה, תלוי מה מזמינים”, אומר ידידיה בשיחה עם חרדים 10. ״אני בודק אם אני יכול להכין. אם כן – אני מתקשר בחזרה ואומר שכן”.

מספרת האמא לאה: “לפני שנה, בוקר אחד היה לו משעמם. הוא החליט לאפות עוגיות. לקח מתכון – ותוך דקות העוגיות התחסלו. היה מאוד מוצלח וטעים. אמרתי לו, אם זה כל כך טוב, תכין שוב. היו עוד כמה פעמים שהוא הכין כל מיני סוגי עוגיות. אנשים שהגיעו אלינו הביתה אמרו שהם רוצים גם.

“אמרתי, אולי תמכור לשבת, תפרסם שאתה מוכר. אפשר להזמין ביום רביעי, יום חמישי אפשר לאפות את זה – ולהביא לאנשים לכבוד שבת. מכרנו למשפחה ולשכנים. ידידיה, שאוהב מחשבים, פתח לעצמו אתר אינטרנט. עכשיו זה שכנים ומשפחה, אני רוצה שזה יתפרסם מחוץ לזה…

“התחלנו לקבל טלפונים. אני בתור אמא שלו לא חשבתי שאקבל טלפונים. היו טלפונים עם הזמנות, שאנשים רצו להגיע באותו רגע. אנחנו מקבלים הזמנות של אפייה, והוא מכין עוגיות כל מיני סוגים”.

מה אומרים הלקוחות?

“וואי – מתלהבים קודם שהוא ילד בן שמונה. המתכונים שלו מאוד מוצלחים. והוא מגיש ללקוח בצורה יפה. גם ידידיה ברוך השם נהנה מזה – וזה חשוב”.

ידידיה אפילו קיבל שיחה מפתיעה מדוברו של השר לשעבר אמיר אוחנה, שביקש שהקונדיטור בן ה-8 יכין לשר עוגת יום הולדת.

האמא: “קיבלנו טלפון מדובר השר אוחנה שאמר, לשר אוחנה יש היום יום הולדת, ואנחנו רוצים להזמין עוגה. אמרתי לו שזה הילד בן השמונה, והוא מכין בעיקר עוגיות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות