עלייה חדה: כמעט 300 חדשים ביממה • עוד שני יישובים ‘אדומים’

אתמול אובחנו 283 מאומתים חדשים לנגיף מתוך 67,926 בדיקות • אחוז הבדיקות החיוביות עמד על 0.4% • מניין החולים במצב קשה יציב ואף יורד מעט • בישראל ישנם 1,537 חולי קורונה פעילים, לעומת 497 חולים בלבד לפני שבוע
תמי גיל
י"ט תמוז התשפ"א / 29.06.2021 11:56

מספר החולים ממשיך לעלות: משרד הבריאות פרסם הבוקר (שלישי) את נתוני התחלואה המעודכנים בנגיף הקורונה, מהם עולה כי אתמול אובחנו 283 מאומתים חדשים לנגיף – מתוך 67,926 בדיקות.

איך הוא עשה תואר יוקרתי מהספה בבית ועוד עם מלגות? הסוד בפנים

אחוז הבדיקות החיוביות עמד על 0.4% – זהה לנתון מהיממה הקודמת.

מקדם ההדבקה עומד נכון להיום על 1.91. מספר החולים הממוצע שהתגלה השבוע בכל יום עומד על 180 בני אדם, זאת לעומת 145 חולים ליום בממוצע בשבוע שעבר.

בסך הכל ישנם בישראל 1,537 חולי קורונה פעילים, זאת מול 497 חולים פעילים בלבד לפני שבוע.

עם זאת, למרות העלייה במספר המאומתים, בבתי החולים נרשמת ירידה קלה במספר החולים במצב קשה: כעת מאושפזים 21 חולי קורונה באורח קשה, ובהם 14 מונשמים – ירידה של שני חולים במצב קשה בשבוע האחרון.

5,566,179 בני אדם התחסנו עד כה במנה הראשונה ו-5,163,037 במנה השנייה. שיעור ההתחסנות של בני 12-15 עלה ל-10 אחוזים.

אל בנימינה-גבעת עדה וכוכב יאיר ה’אדומות’ הצטרפו היום כפר סבא וצופים. מודיעין-מכבים-רעות מוגדרת כתומה והיישובים הצהובים הם הרצליה, תל אביב-יפו, רמלה ופרדס חנה-כרכור.

עם זאת, התחלואה מתפזרת בכל רחבי הארץ: ב-160 ערים ויישובים שונים יש לפחות חולה קורונה פעיל אחד. אתמול זוהו מקרים חיוביים ב-74 ערים ויישובים שונים.

כיום ישנם בישראל 1,531 חולי קורונה פעילים,

מומחי אמ”ן כתבו הבוקר על הנתונים: “מספר המאומתים החדשים עלה באופן חד בימים האחרונים ובפיזור גיאוגרפי יחסית נרחב, באופן שמשקף את קיומה של הדבקה משמעותית בקהילה (לצד הדבקות שמקורן בשבים מחו”ל). אם לא ינקטו בפעולה מיידיות לקטיעת שרשראות ההדבקה, קיים סיכון להרחבת ההדבקה ולעלייה בהיקף התחלואה הקשה, וכן לחשיפה גוברת של האוכלוסייה (ובפרט של הלא מחוסנים) לנזקיו ארוכי הטווח של נגיף הקורונה”.

על פי המומחים, זן הדלתא מתפשט במהרה במדינות העולם ובישראל. “נראה כי הוא מדבק ואלים פי שתיים יותר מהווריאנט הבריטי. מסתמן כי חיסוני פייזר יעילים מאוד (96%) במניעת מחלה קשה מהווריאנט הזה, אך נדרשת קבלת שתי המנות כדי לקבל הגנה מקסימלית, שכן בקרב מחוסנים במנה אחת בלבד, יעילות החיסון פוחתת משמעותית”.

הם הוסיפו: “מסתמן שגם מחוסנים עלולים להידבק בווריאנט זה ולהדביק אחרים, בשיעור לא ידוע, ועל כן ארגון הבריאות העולמי ממליץ כי גם מחוסנים ימשיכו לעטות מסיכות במרחב הציבורי, כפי שנקבע בידי משרד הבריאות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות