בנט על שאשא-ביטון: “אין בסיס לטענה שמנפחים את הנתונים”

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ הגיעו הבוקר למתחם חיסונים בחולון כדי לעודד התחסנות: "יש לנו עשרה ימים כדי להספיק לעשות את החיסון הראשון - כי לחיסונים עומד לפוג התוקף בסוף יולי" • הבהיר: בני נוער צריכים את החיסון כי הזן החדש פוגע בילדים לא מחוסנים
חרדים 10
י"ט תמוז התשפ"א / 29.06.2021 10:59

ראש הממשלה נפתלי בנט ביקר היום (שלישי) במתחם חיסונים של קופת חולים בעיר חולון, ביחד עם השר הורוביץ, פרויקטור הקורונה ומנכ”ל משרד הבריאות המיועד, פרופ’ נחמן אש – ואמר כי בני נוער צריכים להתחסן, משום שהזן החדש פוגע בילדים לא מחוסנים.

איך הוא עשה תואר יוקרתי מהספה בבית ועוד עם מלגות? הסוד בפנים

לדברי בנט, הפגיעה בילדים ובני נוער לא היתה באותם היקפים בגלי תחלואה קודמים.

בנט שוחח עם התלמידים שהגיעו להתחסן – ואמר כי אתמול התחסנו 18 אלף ישראלים: “זה בזכות היענות גדולה של בני הנוער. מדינת ישראל נמצאת במרוץ נגד הזמן מכיוון שיש לנו מלאי חיסון לכולם – אבל לחיסונים עומד לפוג התוקף בסוף יולי. לכן יש לנו עשרה ימים כדי להספיק לעשות את החיסון הראשון.

“אני אומר להורים שחושבים שלא צריך להתחסן ושהכל בסדר – נגיף דלתא יכול לפגוע במי שלא מחוסן, וזה הילדים. אנחנו רוצים להגיע ל-30 אלף חיסונים ביום כדי שנעמוד במשימה. זה שאפתני אבל זה אפשרי. אין בעיית מלאי, אבל יש להם תוקף”.

בנט הדגיש: “צריך שני חיסונים בשביל יעילות חזקה. ההבדל בין חיסון אחד לשניים, הוא הבדל ענק, בוודאי ביחס לווריאנט הדלתא. זה מדעי. כאן מאחורי נמצאים חבר’ה צעירים בפתיחת הקיץ והם חלק מרבבות שהגיעו להתחסן – קניתם ביטוח לתקופה ארוכה”.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, בנט שיגר ביקורת מרומזת על דבריה של שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון ואמר: “אין בסיס לטענה שמנפחים את הנתונים”.

בשבוע שעבר דווח בחדשות 12 כי השרה ביקרה בשיחות סגורות במשרד החינוך את משרד הבריאות: “יש גורמים במערכת הבריאות שבכוונה משמרים את ההיסטריה וזורעים בהלה במטרה להאיץ את פרויקט חיסוני הילדים. הם מנפחים את מספר הבדיקות והנתונים מזנקים”.

על המחדלים בנתב”ג אמר בנט: “היה באג של טיסות למדינות אדומות. לא יעלה על מטוס מישהו שפניו למדינה אדומה, אלא אם יקבל אישור מוועדת חריגים. לא ניתן החרגות סתם, צריך סיבה רצינית לתת לישראלי להיכנס למדינות אדומות.

“לא רק נחסום טיסות ישירות אלא ישראלים שיוצאים יידרשו להצהיר שבמהלך שהותם בחו”ל הם לא ייכנסו למדינה אדומה. כניסה כזו תהיה עבירה על החוק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות