אצבע בעין: הראביי הרפורמי מונה ליו”ר ועדת חוקה והחרדים רותחים

חברי הכנסת מהסיעות החרדיות תקפו את הצבת הח"כ המכהן כראביי רפורמי בראש ועדת החוקה • מקלב: "אתם נותנים את ועדת החוקה לאדם שיהפכה לזירת התגוששות" • דרעי: "מי שמצביע בעד הוועדה הזאת מכריז בקול ברור: לא אכפת לנו מהתבוללות של העם היהודי"
אריה ריבקינד
י"ט תמוז התשפ"א / 28.06.2021 21:40

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) את הקמת ועדת חוק חוקה ומשפט הזמנית של הכנסת ברוב של 60 תומכים מול 52 מתנגדים ונמנע אחד.

ח”כ אורי מקלב אמר: “אתם מבקשים כעת להקים את ועדת החוקה, וכבר כעת אתם עושים זאת בדורסנות ומדרים את האופוזיציה מחברות בוועדה. אנחנו היינו בשלטון לא מעט שנים, אך תמיד התחשבנו והיינו רגישים לאופוזיציה, היה רוב יחסי ובמיוחד בוועדת החוקה שהיא ועדה רגישה במיוחד. אנחנו לא יכולים להיות שותפים בעוול הזה”.

הוא המשיך: “אך הבעיה המרכזית היא את מי שאתם מכוונים למנות כיושב ראש הוועדה. אני אולי החבר הוותיק ביותר בכנסת בוועדת החוקה, הייתי יחד עם הרבה יושבי ראש, כולם ללא יוצא מן הכלל שמרו על שלמות העם היהודי. אך היו”ר המיועד הנוכחי, את מי הוא מייצג? את התנועה הרפורמית שמנסה לכרסם את העם היהודי בכוונת זדון. זה לא כאלה שלא יודעים, אלא הם מדרבנים לכך, אותו אתם מבקשים לשים כיו”ר הוועדה”.

מקלב הסביר: “לוועדת החוקה מגיעים דברים רגישים ביותר, כמו נושאים של בתי הדין הרבניים, נושא הגיור – את כל זה אתם רוצים לתת לנציג התנועה הרפורמית. עד היום היו בוועדה הזו דיונים עניינים, אך הוא כל מטרתו להופכה לזירת התגוששות. ראו מה קורה בכותל המערבי. הכותל זהו המקום היחידי כמעט שם באה לידי ביטוי אחדותו של העם היהודי והיום מה הם עושים שם? הפכו אותו לזירת התגוששות. על מה? המלחמות הללו הם בכוונת מכוון”.

ח”כ משה גפני אמר: “אנחנו בגוש הימין והדתיים, אנחנו נצביע נגד ועדת החוקה. אנחנו לא נשלח חברים לוועדת החוקה. המציאות הזו לא יכולה להימשך. ועדת חוקה היא הוועדה הכי חשובה מבחינת החקיקה בכנסת”.

ח”כ ישראל אייכלר: “אני מעדיף מנסור עבאס מוסלמי פלסטיני שנאמן לעמו ולמולדתו מאשר ששמים בראש ועדת החוקה של מדינת ישראל אויב התורה שנלחם כבר 25 שנה בבג”צים נגד לומדי התורה, נגד תקציבים, נגד הזכויות הבסיסיות של הציבור החרדי, והוא גרם כמעט למלחמה כאשר ביטלו את חוק הגיוס, והוא יהיה יושב-ראש ועדת החוקה. אני חושב שזה צעד אחד יותר מדי”.

ח”כ אריה דרעי: “המכה הגדולה של העם היהודי בתפוצות היא התבוללות נוראה. לצערנו, רואים בצורה מוכחת, כי היכן שיש קהילות שמקפידות לשמור על המסורת, ההתבוללות היינה אפסית. בקהילות שמביאות יהדות חדשה ההתבוללות היא למעלה מ-80 אחוז, השם ירחם.

“המאבק העיקש של הרפורמים לקבל הכרה כזרם מוכר ביהדות עד עתה לא צלח,  אחיי מהאופוזיציה. הוועדה הולכת למנות ח”כ שמתהדר בכך שהוא רב רפורמי לתפקיד יו”ר וועדת חוקה. זו וועדה שדנה בנושאים הרגישים ביותר לדת ומדינה. מי שמצביע בעד הוועדה הזאת מכריז בקול ברור: לא אכפת לנו מהתבוללות של העם היהודי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות