נתניהו הציע פשרה לקואליציה – ונענה: בלי טובות, נמצא פתרונות

נתניהו: קדמו את חוק ההגירה המלא, ונתמוך בהוראת השעה של חוק האזרחות • דרעי: לא מסוגלים להעביר הוראת שעה הכי פשוטה • סמוטריץ: ממשלת האחים המוסלמים נתונה לסחיטה • גפני: אסור לנהל איתם מו"מ בכלל • טופורובסקי: כשנתניהו משתק המדינה, אנחנו מתרכזים בפתרונות 
יוני גרין
י"ח תמוז התשפ"א / 28.06.2021 16:10

יו”ר האופוזיציה, ח”כ בנימין נתניהו, הציע היום (שני), בישיבת סיעות האופוזיציה. כי סיעות האופוזיציה יתמכו בהארכת חוק האזרחות  – בתמורה להתחייבות של הממשלה, שלפיה היא תעביר את חוק יסוד ההגירה המלא של הליכוד ומפלגת הציונות הדתית.

“יש רוב לימין בהעברת חוק יסוד ההגירה. ההתנהלות של הקואליציה חושפת את האמת על ממשלת ההונאה של בנט, שאינה מסוגלת לשמור על ישראל כמדינה יהודית בגלל שהיא ממשלת שמאל שתלויה בגורמים אנטי-ציוניים. הם זקוקים לקולות שלנו”, אמר ראש הממשלה לשעבר.

“אם הקואליציה תסכים לקדם את חוק יסוד ההגירה שלנו, אנו מוכנים להאריך בחודשיים את הוראת השעה – בתנאי שנעביר באותו יום בקריאה טרומית את חוק יסוד ההגירה ונקים צוות שיחוקק את החוק תוך חודשיים. אם הממשלה לא מסוגלת להעביר את החוק הזה – אין לה זכות קיום”.

על התנהלות ממשלת בנט אמר: “נגמרו הציוצים. הם אמרו לפתוח הכל, לסגור הכל. לטפל בקורונה זה יותר קשה. זה מחייב פעולה נחושה בהבאת חיסונים. לא מבין למה יש להם בעיה. פעלתי לפני עזיבתי להשיג עשרות מיליוני חיסונים חרף ההתנגדות בממשלה. בלי חיסונים הקורונה חוזרת. הממשלה הזאת צריכה לפעול כפי שאני פעלתי להשיג זאת”.

יו”ר ש”ס אריה דרעי אמר: “האופוזיציה רוצה את טובת מדינת ישראל. ראשי המפלגות שהקימו ממשלה שבה הם אינם מסוגלים להעביר את הוראת השעה הכי פשוטה, ולעומת זאת יש להם רוב דורסני לכל חוק אנטי דמוקרטי ואנטי דתי – שלא יבואו אלינו בטענות”.

ח”כ יעקב ‏ליצמן אמר: “הם מזלזלים בערבים פי עשרה ממה שאנחנו. עזרנו הרבה לערבים ואני לא מתחרט. לא ראיתי שלפיד עזר אפילו טיפה אחת לערבים. הוא תמיד תקף וביזה אותם. עכשיו פתאום הוא חבר שלהם. זו ממשלה רפורמית”.

יו”ר הציונות הדתית, ח”כ בצלאל סמוטריץ’: “רוב החלטות והמדיניות של הממשלה הזו לא עוברות בכנסת אלא בתוך הממשלה על ידי הסכמים. ממשלת האחים המוסלמים נתונה לסחיטה ונעשה הכול כדי לקצר את ימיה של הממשלה הזו”.

יו”ר יהדות התורה, ח”כ משה גפני: “בדבר הבסיסי ביותר שצריך ממשלה שתמשול הם לא מסוגלים להעביר, הם רוצים שנגלה אחריות. אני יודע שהקואליציה לא תסכים להצעה שלנו, הם צריכים את מנסור עבאס בשביל חוק הדיינים וכל השטויות שלהם. אני סבור שאסור בכלל לנהל מו”מ עם הקואליציה”.

מ”מ יו”ר הקואליציה, בועז טופורובסקי, הגיב: “בנוגע לחוק האזרחות, אנחנו נמצא פתרונות שגם יבטיחו את ביטחון המדינה וגם יספקו מענה הומניטארי לאלפי אנשים שחיים כאן ללא זכויות. נתניהו יידרש להסביר איך 17 שנה דיבר על ‘צרכי ביטחון’ שמחייבים תמיכה בחוק ובפעם ה-18 שכח אותם. כשנתניהו משתק את המדינה, אנחנו מתרכזים בפתרונות”.

הליכוד הגיב: “הסכמנו להארכה זמנית של חודשיים של הוראת השעה, רק אם הקואליציה תצביע איתנו בהצבעה טרומית בעד חוק יסוד ההגירה ונקים צוות משותף כדי לחוקק את חוק היסוד תוך כמה שבועות. הקואליציה דחתה את הצעתנו האחראית, לכן אנו לא מחוייבים להם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות