חוק האזרחות יעבור? ח”כ אחמד טיבי: “לא תהיה פשרה, זה קשקוש”

חבר הכנסת מהרשימה המשותפת בריאיון לבן כספית וינון מגל: לא תתקבל בקואליציה פשרה עם רע"מ • על העימות בינו לבין ח"כ מאי גולן: "לא קל לכהניסטים שאדם בשם אחמד יתקן להם את העברית"
חרדים 10
י"ח תמוז התשפ"א / 28.06.2021 12:44

המשבר הפוליטי בתוך הקואליציה סביב העברת חוק האזרחות טרם נפתר. פשרה עם חברי סיעת רע”מ טרם הושגה, זאת בעת שאנשי האופוזיציה מסרבים לתמוך מבחוץ.

חבר הכנסת ד”ר אחמד טיבי מהרשימה המשותפת התייחס לכך, בריאיון לתוכניתם של בן כספית וינון מגל ברדיו 103F: “אני רוצה שהמשפחות האלה יקבלו איחוד. מדובר באלפי משפחות”.

טיבי טען כי מדובר בחוק גזעני ומפלה ואמר כי לא תוכל להתקיים פשרה לגביו: “זה חוק נורא גזעני המפלה נגד פלסטינים משני עברי הקו הירוק. אין שום פשרה”.

הוא הגדיר את הדיבורים על פשרה כ”קשקוש”. טיבי הוסיף כי המניעים להתנגדות לחוק בגוש הימין שונים לחלוטין מהמניעים של הרשימה המשותפת: “אנחנו מתנגדים אידאולוגית והליכוד מתנגד פוליטית”.

כשנשאל על התמיכה המפתיעה של ח”כ כסיף במפלגות גוש הימין שהצהירו כי יתנגדו לחוק – אמר טיבי: “זה היה בסאטירה. הם לא הצביעו. לא הייתה הצבעה ולכן התודה היא מוקדמת”.

בהמשך, התייחס טיבי לעימות שהתפתח בינו לבין ח”כ מאי גולן, כשהראשון העיר לה על מילה שאמרה בעברית.

“אני לא יודע למה הח”כית הצעירה הפייסנית הליברלית והסובלנית הזאת התפרצה”, אמר ד”ר טיבי: “אמרתי לה שצריך להגיד כן ולא כנה. היא התפרצה. במחשבה מעמיקה, לדעתי, לא קל לכהניסטים ולגזענים שבחור או אדם או ח”כ בשם אחמד יתקן אותם בעברית. זה לא נעים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות