המוהל הגיע לאוגנדה לראות גורילות – וזכה לערוך ברית ראשונה במדינה

ד', חברה בקהילה היהודית באוגנדה בראשות שליח חב"ד הרב משה רסקין ורעייתו, ילדה בשעה טובה בן זכר לפני כחודשיים לאחר הלידה השלוחים הציעו לה לערוך ברית מילה, אבל לא היה מוהל בסגר • אבל אז קרה משהו שהפתיע את כולם
חרדים 10
י"ח תמוז התשפ"א / 28.06.2021 11:56

ד’, חברה בקהילה היהודית באוגנדה, בראשות שליח חב”ד הרב משה רסקין ורעייתו, ילדה לפני כחודשיים, בשעה טובה, בן זכר.

לאחר הלידה הגיעו זוג השלוחים לבקר, ולאחר שיח קצר עלה הנושא של ברית מילה.

היולדת שמעה על המצווה הגדולה, והשלוחים הבהירו כי יוכלו לדאוג לארגון הברית. ד’ הביעה נכונות, אך ביקשה להתייעץ עם בעלה.

“לפני שבוע סגרו לנו את המדינה בגלל התפרצות הקורונה”, מספר הרב רסקין לאתר COL, “וחוץ מטיסות פעילות, אין אפשרות לנוע בכלי רכב ממקום למקום. בהשגחה פרטית, ביום ראשון נחתו בבית חב”ד שני חבר’ה שבאו לטייל ולא ידעו על הסגר.

כששאלנו אותם לשלומם ומה הם עושים ביום-יום, אחד מהם סיפר שהוא “שוחט ומוהל”.

“נדלקה לנו נורה וחשבנו שזו הזדמנות טובה לשאול את ד’ שוב אם היא רוצה למול את בנה בן החודשיים. כנראה שההשגחה הפרטית חלחלה גם בה והיא הביעה את הסכמתה.

“כך התארגנו תוך כמה ימים עם ציוד רפואי שהשאלנו מרופא שיניים מקומי, ועוד כמה פריטים שאספנו מבית מרקחת. אשתי הכינה עוגה מיוחדת ויצאנו לביתה של ד’ בלב נרגש מאוד. ערכנו את הברית, ואני לא יכול לתאר במילים את ההתרגשות והזכות הגדולה להיות חלק מדבר כל-כך גדול. לדעתי זו הברית הראשונה באוגנדה”.

“ההשגחה הפרטית פה היא כל כך גדולה. ראשית – פעם בזמן רב נולד פה ילד יהודי. שנית – מי יודע אם הייתה ברית בכלל לולא זה שבהשגחה פרטית הגיע לפה מוהל. ודבר שלישי – המוהל שהגיע הוא אמריקני והיא אנגליה, כך שהיה חיבור ותקשורת טובה ביניהם”.

הרב רסקין צוחק: “המוהל הגיע לאוגנדה כי הוא רצה לראות את הגורילות, אבל הקב”ה הביא אותו בשביל ברית מילה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות