קבינט הקורונה: לא יוטלו הגבלות חדשות, יעודדו מתבגרים להתחסן

קבינט הקרונה התכנס לראשונה בממשלת בנט-לפיד-עבאס, והחליט שלפי שעה מצב התחלואה אינו מחייב שינוי בשגרת החיים • המאמץ ימוקד בהגדלת מספר המתבגרים המתחסנים • ואיזה עוד צעדים אושרו?
אריה ריבקינד
י"ח תמוז התשפ"א / 28.06.2021 00:45

קבינט הקורונה התכנס הערב (ראשון) לראשונה בממשלת השמאל של בנט-לפיד-עבאס ובסיומו החליטו השרים שלא לאשר הגבלות חדשות.

הקבינט קבע כי היעד בשלב זה הוא הגנה מקסימלית על אזרחי ישראל מפני התפשטות זן הדלתא, לצד פגיעה מינימאלית בחיי השגרה.

בנוסף, קבע הקבינט כי במקביל להתמודדות עם זן הדלתא, יש להיערך לאיומים עתידיים על ידי בניית תשתיות לאיתור ולטיפול בווריאנטים או נגיפים אחרים.

עוד הוחלט כי ממונה הקורונה, פרופ׳ נחמן אש, וממונה המעברים הבינלאומיים, אלוף (במיל׳) רוני נומה, יגבשו המלצה למודל האכיפה בנושא הבידודים, בדגש על חוזרים מחו״ל, לאחר שיקיימו דיון עם כלל הגורמים הרלוונטיים.

בנוסף, יימשך מיקוד המאמץ בקמפיין ההסברה לעידוד התחסנות, בדגש על בני נוער.

במבט קדימה, הוטל על משרד החינוך, משרד הבריאות והמטה לביטחון לאומי לגבש תכניות לפתיחת שנת הלימודים אל מול תרחישי תחלואה שונים.

כמו כן, הוחלט לקדם תכנית לריצוף גנטי מלא של כלל הנכנסים לארץ במעברי הגבול הבינלאומיים.

בין הצעדים הנוספים שאושרו: גיבוש סנקציות נוספות נגד מפירי בידוד, מסע תקשורתי של שרים לעידוד התחסנות בקרב מתבגרים, וביצוע עבודת מטה לקיצור מספר ימי הבידוד.

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה אורית פרקש הכהן העלתה בקבינט הצעה לקצר את ימי הבידוד לשבים מחו”ל לשישה ימים.

“מהנתונים האחרונים עולה כי רק 0.1% מהחוזרים מחו”ל הם חיוביים”, אמרה השרה. “אם מחייבים את השבים מחו”ל לקיים שלוש בדיקות קורונה בשישה ימים הסיכוי לפספס הוא אפסי (0.008). זה יאפשר חזרה לשגרה גם של השמיים וגם לשגרת חיים כי המודל הזה ינתר את הנדבקים בצורה מועילה יותר ובלי ליצור פאניקה בציבור”.

בנט ציין כי זו נקודה חשובה והוא ישקול אותה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות