עבאס על היחסים עם המשותפת: “אפילו לא אומרים שלום זה לזה”

יו"ר רע"ם רמז בראיון שהעניק לעיתון ערבי: "התחלנו להניע מהלך מדיני מול הפלשתינים" - אך סירב להרחיב בשל "סוגיות פוליטיות רגישות" • מיקי זוהר: "ההצהרה שלו חייבת להעיר את כולנו מפני האסון שעלול להתרחש במשמרת של הממשלה החדשה והרעה"
חרדים 10
י"ח תמוז התשפ"א / 28.06.2021 00:14

יו”ר רע”מ, ח”כ מנסור עבאס, העניק ראיון לעיתון הערבי ‘אל-קודס אל-ערבי’, ורמז כי החל להניע מהלך מדיני לחידוש המו”מ בין ישראל לפלשתינים, שנמצא במבוי סתום.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, עבאס סרב לפרט ולהרחיב, לדבריו בשל “סוגיות פוליטיות רגישות הקשורות לנושא”.

עבאס סיפר בראיון על השיקולים הפוליטיים שהובילו אותו להצטרף לקואליציה: “מדובר באסטרטגיה שנוקט הזרם הווסטי באסלאם, שהוא זרם מתון ופרגמטי המתנגד לאלימות ומהווה עבורנו מקור השראה. זאת לאור הבנת הנסיבות המיוחדות שבהן חיים הערבים בישראל, שאותן כבר תיאר בעבר מייסד התנועה, שיח’ עבדאללה נמר דרוויש, כמי שחיים בבטנו של לוויתן”.

לדברי עבאס, הוא והתנועה האסלאמית בישראל לא מתערבים בחייהם של מי שחיים בעזה, בירדן או באינדונזיה – וכך אין הוא חפץ שגורמים אסלאמיים חיצוניים יתערבו באופן שבו החברה הערבית בישראל רוצה לחיות את חייה כחברה מוסלמית.

הוא הוסיף: “חמאס כלל לא מתח ביקורת על רע”מ בעקבות הכניסה לקואליציה וכך צריך לנהוג, שכן גם התנועה האסלאמית בישראל לא מתערבת בענייניה של חמאס בעזה”.

יו”ר רע”מ לא חסך ביקורת מחברי ‘המשותפת’ ואמר כי בין רע”מ ומרבית חברי הרשימה המשותפת קיים נתק מוחלט. “אנחנו אפילו לא אומרים שלום זה לזה”, הודה.

עם זאת, הוא הדגיש כי בין רע”מ ונציגי תע”ל במשותפת, הח”כים אחמד טיבי ואוסאמה סעדי, שוררים יחסים תקינים וטובים. לדברי עבאס, הרשימה המשותפת “עוסקת בסיסמאות ולא יותר”.

עבאס מתח ביקורת חריפה נגד האסטרטגיה של בל”ד ורעיון מדינת כל אזרחיה: “במקום לקדם את האזרחים הערבים, מהלך כזה יביא רק לתוצאות הפוכות ולהחלשת החברה הערבית”.

ח”כ מיקי זוהר הגיב: “ההצהרה שלו חייבת להעיר את כולנו מפני האסון שעלול להתרחש במשמרת של הממשלה החדשה והרעה שקמה בישראל. שלא יהיה לציבור ספק – זו ממשלה שלא תהסס למכור הכל כדי להישאר בשלטון. אחרי מכירת הנגב, מסירת ועדת הפנים והעברת תקציבים חסרי פרופורציות למנסור עבאס, עכשיו הגיע הרגע שבו הם יהיו מוכנים למכור גם את ביטחון ישראל כדי לאפשר את המשך כהונתם של בנט וסער בממשלת שמאל מסוכנת וחסרת אחריות לאומית”.

ח”כ שלמה קרעי מהליכוד מסר: “ממשלת ההונאה בראשות בנט, שקד וסער כבר מכרה את כל הערכים שלה. מה זה בשבילם לסכן את ישראל ולהחזיר לקדמת הבמה את הפלשתינים, אחרי יותר מעשור שבו בזכות נתניהו הם הפכו ללא רלוונטיים

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות