גלעד ארדן פורש מתפקיד שגריר בארה”ב, ימשיך לכהן כשגריר באו”ם

ההחלטה של ארדן באה על רקע חילופי השלטון ופקיעת הסכם הרוטציה בין נתניהו לגנץ • ארדן: "נכון בעיניי שמי שייצג את הממשלה אל מול הממשל האמריקני ימונה על ידי הממשלה המכהנת"
אריה ריבקינד
י"ז תמוז התשפ"א / 27.06.2021 19:09

שגריר ישראל לארה”ב ולאו”ם, גלעד ארדן, שוחח היום עם נפתלי בנט וביקש לסיים את תפקידו כשגריר ישראל בארצות הברית – מיד עם מינוי שגריר חדש”.

ארדן עדכן כי בכל מקרה לא ימשיך בתפקיד לאחר חודש נובמבר.

ארדן ימשיך לכהן כשגריר ישראל לאו”ם.

תקופת כהונתו של ארדן בוושינגטון נקצבה מראש לסוף נובמבר 2021, לאור ההסכם הקואליציוני שנחתם עם הקמת הממשלה הקודמת. זאת לאור הרוטציה שנקבעה בזמנו בין נתניהו לרה”מ החליפי הקודם בני גנץ. ארדן היה הראשון שהחזיק בשני התפקידים מאז ימי אבא אבן בשנות ה-50.

השגריר גלעד ארדן: “אני גאה על הזכות לייצג את מדינת ישראל בפני החשובה שבבנות בריתנו. מאז מינויי פעלתי כדי לבנות ולבסס את הקשר עם ממשל ביידן, לחזק את הברית בינינו ולשמר את התמיכה הדו מפלגתית בישראל.

”הקשרים החזקים שנבנו עם הממשל הוכיחו את עצמם במבצע ‘שומר החומות’, במהלכו גיבה הממשל האמריקני את מדיניותה של ישראל, תוך כדי פעילות משותפת לבלימת יוזמות נגדנו במועצת הביטחון, וקבלת סיוע ביטחוני שיאפשר את חידוש מיירטי כיפת ברזל ושדרוגה.

”עם זאת, נכון בעיניי שמי שייצג את הממשלה אל מול הממשל האמריקני, ימונה על ידי הממשלה המכהנת ולכן הבעתי בפני ראש הממשלה את נכונותי לסיים את כהונתי מיד לאחר אישור שגריר מטעמו בממשלה. אמשיך להגן על ישראל באו”ם ולהילחם על צדקתנו בזירה הבינלאומית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות