אין רוב לחוק האזרחות – וההצבעה נדחתה I באופוזיציה צעקו: פחדנים

היו"ר הוועדה המסדרת החליט לדחות את ההצבעה על חוק האזרחות, מפני שלקואליציה לא היה רוב • חברי כנסת מהאופוזיציה הטיחו בחברי הקואליציה: "פחדנים" • הכישלון של הקואליציה - בגלל שרע״ם פעלה היום נגדה
אריה ריבקינד
י"ז תמוז התשפ"א / 27.06.2021 18:55

הוועדה המסדרת דנה היום (ראשון) בהצעה להעביר את הדיון בהצעת חוק האזרחות והכניסה לישראל לוועדה הזמנית לענייני חוץ וביטחון – אולם לא נערכה הצבעה לאחר שחברי הכנסת מסיעות רע”מ והרשימה המשותפת התנגדו להצעה.

חברי הכנסת מהקואליציה משכו את בקשתם לדבר על הנושא, אחרי שהבינו שאין להם רוב.

חברי הכנסת מהאופוזיציה כעסו על החלטת מ”מ יו”ר הוועדה, ח”כ איתן גינזבורג, שלא להעלות את הנושא להצבעה – והחלו לקרוא לעבר חברי הקואליציה: “פחדנים, פחדנים, פחדנים”.

נותר קצת יותר משבוע להאריך את האיסור עד פקיעת תוקף החוק ביום שלישי הבא.

הקואליציה צריכה להעביר את החוק בוועדה המסדרת, כדי שמשם הוא יעבור להמשך דיון בוועדת החוץ והביטחון – ומשם להצבעה במליאת הכנסת.

שרת הפנים, איילת שקד, הצהירה הבוקר לפני ישיבת הממשלה, כי הכוונה היא להעלות את החוק להצבעה עוד השבוע – ושלא ייעשו בו שינויים.

יצוין, כי לאחר שחברי האופוזיציה הודיעו אמש כי יחרימו את דיוני הוועדה המסדרת עקב צום י”ז בתמוז, בקואליציה החליטו לכלול בסדר היום את הדיון על חוק האזרחות, מה שגרם לח”כי האופוזיציה להתייצב למרות האיומים.

 

 

 

הקואליציה הבינה שאין לה רוב, לאחר שרע״ם פעלה היום נגד הקואליציה, למרות הדיווחים על פשרה מתגבשת. כפי הנראה עדיין אין סיכומים סופיים, ולכן ברע:מ הביעו התנגדות.

ח”כ מיקי זוהר אמר בדיון: “מוליכים את סילמן שולל, והיא בוחרת להביא את חוק האזרחות – בהתראה של כמה שעות – בגיבוי הזוי ו’מפתיע’ של יועמ״שית הוועדה. מדהים עד כמה הקואליציה מוכנה לבזות את עצמה עד למצב בו הם מנסים לגנוב אותנו בהצבעה בוועדה. חוק האזרחות יעבור רק בתמיכת רע״מ והמשותפת, אותם הם בחרו כבני בריתם”.

לאחר הדיון צייץ זוהר: “גם היום הקואליציה ה’ימנית’ נכשלה בקידום חוק האזרחות. את ממשלת השמאל הזאת יש להפיל ובהקדם”.

ח”כ עופר כסיף מהמשותפת, עקץ את גוש הימין: “אני מברך את הליכוד, ש”ס ויהדות התורה על שהחליטו להכשיל את החוק האוסר על איחוד משפחות. כל יד המונפת נגד החוק הגזעני הזה – ראויה לחיזוק”.

העיתונאי מוחמד מג’אדלה צייץ: “הקואליציה לא השיגה רוב בהצבעה על חוק האזרחות בוועדה המסדרת לאחר שברע”מ התכוונו להצביע נגד. ברע”מ דרשו סיכום סופי בנוגע למתווה שפרסמתי בשישי, אך בקואליציה ביקשו לסגור את הדברים רק לאחר ההצבעה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות