ח”כ מ-ג’: ‘אמרנו לדרעי שנשתף פעולה. נשלחנו לפצח גרעינים?’

אז יש חרם על ממשלת בנט או רק על 'יועצים חרדים'? ח"כ מיהדות התורה: "אין דבר כזה שלא נשת"פ עם הממשלה. שלחו אותנו לפצח גרעינים?" • אצל מי שאל הרב מרדכי קרליץ אם להצטרף לוועדת החקירה, ומה יקרה אם הרב של אבי אבוחצירה יאשר לו לכהן כיועץ של ליברמן לענייני חרדים?
י"ז תמוז התשפ"א / 27.06.2021 18:13

הח”כ מיהדות התורה נשמע כועס, אבל בהחלט לא על המינוי של הרב מרדכי קרליץ כחבר ועדת החקירה הממלכתית ל’אסון מירון’, אלא דווקא על יו”ר ש”ס אריה דרעי, שהצליח לבלבל “גם אותך”.

תזדרז להירשם: גם מילגות, גם אפשרות לעבוד – וגם תואר יוקרתי!

“אנחנו ב’יהדות התורה'”, הוא אומר, “הבהרנו כל הזמן שנשתף פעולה עם הממשלה. מה שאמרנו באסיפת המו”לים מהתקשורת החרדית הוא שנחרים יועצים חרדיים שישתפו פעולה עם הממשלה, וינסו לעשות ‘הפרד ומשול'”.

זה לא מה שאמרו באסיפה, אני מזכירה לו. דרשו שם מהתקשורת החרדית שלא לשתף פעולה עם ממשלת בנט-לפיד-עבאס.

“גם באסיפה זה מה שאמרו, על היועצים החרדיים. הבהרנו לדרעי כבר באסיפה, בצורה הכי ברורה, שזה לא שלא נשתף פעולה. אין דבר כזה. וכי שלחו אותנו לכנסת כדי לפצח גרעינים? אמרנו לדרעי, אנחנו רק נגד יועצים חרדים. הוא עמד והטיף לעיתונאים שלא יפרגנו לחברי כנסת מגוש השינוי, למה אתם נותנים להם במה ועוד  דרישות משונות”.

ומה יש לו לומר על ועדת החקירה?

לדעתו “נשיאת בית המשפט העליון ביצעה תרגיל יפה וכל הכבוד לה. את מי שאל או לא שאל מוטל’ה קרליץ אם להשתתף –  זו כבר שאלה אישית שצריך להפנות אליו. זה לא שהוא הפך ליועץ לענייני חרדים לממשלה. חיפשו כל הזמן מישהו שמבין בתכנון ובניה ולכן בחרו בו”.

כשאני מנסה להזכיר לו, שיש פה משום התפרצות מחודשת של קרבות רשב”ם-ראב”ד (כי מבירור שלי עולה, שאף אחד בבית שברחוב רשב”ם לא נשאל על המינוי, בעוד שהרב מרדכי קרליץ נפגש ביום שישי עם מרן הגרי”ג אדלשטיין במשך כשעה, הציג לו את מטרות הוועדה והרכבה וקיבל ממנו את ברכתו למינוי) – הוא צוחק. “דנים שם על ענייני פוניבז’? ארחות תורה? מה זה נוגע לדגל התורה בכלל? זו שאלה אישית של קרליץ”.

אבל הוא בעצם הכשיר את ועדת החקירה הממלכתית, בעצם השתתפותו בה.

“מה זה הכשיר? הוועדה ממילא קיימת, ועד שהממשלה לא תאמץ את המלצותיה – שום דבר לא יקרה. גם כשביבי היה בשלטון הבהרנו לו, שכל עוד הממשלה לא תיקח אחריות על מתחם מירון, לשום ועדה אין משמעות”.

נניח שבעוד שנה תסיים הוועדה את דיוניה ותחליט לשלוח הביתה את אריה דרעי, סתם כדוגמה, כי הוא אחראי לאסון. המלצה כזו תקבל בעצם גושפנקה מהצד החרדי, כי קרליץ השתתף גם הוא בוועדה. לא עדיף שלא לשלב בה נציג חרדי?

“מזכיר לך, ששום ועדת חקירה בארבעת העשורים האחרונים, לא עשתה דבר כזה. אפילו ועדת החקירה על רצח רבין לא עשתה את זה”.

אז, אם אבי אבוחצירה, רק לדוגמה, היה שואל את הרב שלו אם לכהן כיועץ של ליברמן לענייני חרדים, והוא היה מתיר לו – זה היה בסדר מבחינת יהדות התורה?

“כן, אם היה שואל את הרב שלו. יש שאלות אישיות ויש שאלות ציבוריות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות