מבצע מיוחד: שליח חב”ד קבר יהודי בן 56 שנפטר מקורונה באתיופיה

יהודי שהתגורר בקניה, היה בשבוע שעבר בדרכו לישראל בטיסת קונקשן באתיופיה • אלא שאז הוא לא חש בטוב, פונה לבית חולים, שם גילו כי חלה בקורונה, מצבו התדרדר במהירות - והוא נפטר • מאחר ולמשפחתו אין יכולת כלכלית להטיסו לארץ, הוא נקבר שם • כך זה התנהל
נתן פרל
י"ז תמוז התשפ"א / 27.06.2021 15:54

ביום שישי הגיע למוקד הבינלאומי של זק״א דיווח על יהודי בן 56, שהתגורר בשנים האחרונות בקניה, ובשבוע שעבר, כשהיה בדרכו לישראל בטיסת קונקשן באתיופיה –  לא הרגיש בטוב, פונה לבית חולים מקומי שם גילו כי הוא חולה בנגיף הקורונה, מצבו התדרדר במהירות, ולאחר מספר ימים הרופאים נאלצו לקבוע את מותו.

תזדרז להירשם: גם מילגות, גם אפשרות לעבוד – וגם תואר יוקרתי!

היום (ראשון) הובאה גופת היהודי לקבורה בבית הקברות היהודי באדיס אבבה, על ידי שליח חב״ד באתיופיה, הרב אליהו חביב, כשעמו מנין יהודים מחברי הקהילה היהודית המקומית.

הרב אליהו חביב: “בשליחות שלי זו פעם ראשונה שניגשתי בחרדת קודש למשימה הקשה של הבאת יהודי לקבורה על פי ההלכה. בני משפחתו של המנוח ביקשו את עזרתנו לסיוע בהבאת גופתו לקבורה באתיופיה, מאחר ולא היה בידיהם יכולת כלכלית להטיסו לארץ לקבורה.

“בסיוע ארגון זק״א מישראל, ששלחו במיוחד במוצאי שבת מישראל תכריכים וציוד מיגון מקורונה, ובהכוונה מקצועית של מיכאל גוטווין מזק״א – שהשתתף מרחוק טלפונית בכל התהליך על פי ההוראות ההלכתיות של הרב יעקב רוזה, יו״ר ועד רבני זק״א, הוא הכוון איך לבצע את התהליך של הטהרה ואת הקבורה”.

הרב חביב הוסיף: ״אנשי השגרירות הישראלית באדיס אבבה עזרו לנו בכל הבירוקרטיה ושחרור המנוח מבית החולים, ויחד עם מנין חברי הקהילה היהודית אמרנו תפילת קדיש והבאנו את היהודי למנוחת עולמים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות