בחברי ועדת החקירה ל’אסון מירון’: הרב מרדכי קרליץ

נשיאת העליון לשעבר מרים נאור תעמוד בראש ועדת החקירה הממלכתית לאסון במירון • יתר החברים: הרב מרדכי קרליץ והאלוף במיל' שלמה ינאי • אסתר חיות: "הנשיאה בדימוס נאור היא עתירת ניסיון וידע שיפוטי. כיהנה לאורך שנים בכל ערכאות השיפוט ודנה בתיקים מהמורכבים ביותר"
יוני גרין
י"ז תמוז התשפ"א / 27.06.2021 10:32

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות הודיעה הבוקר (ראשון)  כי מינתה את נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, מרים נאור, לעמוד בראש ועדת החקירה הממלכתית בעניין ‘אסון מירון’.

בנוסף לנאור, חיות מינתה גם את הרב מרדכי קרליץ, לשעבר ראש העיר בני ברק,  והאלוף (במיל’) שלמה ינאי לכהן כחברי הוועדה.

הוועדה תחקור את השתלשלות האירוע שבו נהרגו 45 חוגגים בהילולא ותקבע ממצאים ומסקנות בכל הנוגע למכלול ההיבטים של האסון.

נשיאת העליון הסבירה בכתב המינוי: “בהתחשב בגודל האסון, וברגישות הסוגיות הטעונות בירור, בחרתי להעמיד בראש הוועדה את נשיאת בית המשפט העליון בדימוס מרים נאור, ולצידה יכהנו הרב מרדכי קרליץ והאלוף במילואים שלמה ינאי. הנשיאה בדימוס נאור היא עתירת ניסיון וידע שיפוטי. היא כיהנה לאורך שנים בכל ערכאות השיפוט ודנה בתיקים מן המורכבים ביותר שידעה המדינה”.

על הרב קרליץ נכתב כי הוא בעל ידע רב וניסיון מעשי בתחומי התכנון והבנייה. הוא שימש בעבר כחבר בוועדת טל לגיבוש הסדר גיוס בני ישיבות לצה”ל והוא בעל “בקיאות רבה בהוויה הדתית הנוגעת להילולת רשב”י”.

האלוף שלמה ינאי שימש בעבר כאלוף פיקוד דרום וכראש אגף התכנון במטכ”ל. את מינויו נימקה חיות בכך שהוא “עתיר ידע וניסיון בתחומי הלוגיסטיקה והתכנון. מאז שפרש מצה”ל עוסק האלוף ינאי בניהול חברות מובילות במשק”.

כיום משמש ינאי כראש עמותת על”ם – עמותה לנוער במצבי סיכון.

השר בני גנץ: “‏מברך על מינויה של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת נאור, לעמוד בראש ועדת החקירה הממלכתית במירון שאותה קידמתי בישיבת הממשלה הראשונה. הנשיאה נאור היא דמות ממלכתית ושיפוטית מהבכירות במדינת ישראל, ואני בטוח שהוועדה בראשותה תביא למסקנות שיצילו חיי אדם” .

נפתלי בנט אמר בישיבת הממשלה הראשונה: “כפי שהבטחנו, אנחנו מעלים לאישור הממשלה את הצעתם של ידידיי – שר הביטחון, בני גנץ ושר האוצר, אביגדור ליברמן, להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון בהר מירון.

“45 אנשים איבדו את חייהם באסון הנורא ועל כתפינו מוטלת האחריות להפיק את הלקחים ולמנוע את האסון הבא. הוועדה לא תוכל להשיב לחיים את אלו שאינם, אבל הממשלה כן יכולה לעשות הכל כדי למנוע אובדן מיותר בעתיד. נעשה הכל כדי שמסורת החגיגות בל”ג בעומר, ובכל ימות השנה, תמשיך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות