במשרד הבריאות רוצים להחזיר הגבלות נוספות, אבל השר מתנגד

בצל התפשטות וריאנט 'דלתא': בצמרת משרד הבריאות שוקלים להחזיר מסכות בשטחים פתוחים ולצמצם התקהלויות • אבל שר הבריאות משדר מסר אחר: "כרגע לא מתוכננות הגבלות נוספות" • גורמים במשרד הבריאות: ישראל התרחקה מחסינות העדר שהיתה לפני התפרצות הזן ההודי
חרדים 10
י"ז תמוז התשפ"א / 26.06.2021 23:43

בצל ההתפשטות של הזן ההודי ‘דלתא’: אחרי שביום שישי בצהרים הוחזרו המסכות בשטחים סגורים, במשרד הבריאות שוקלים להמליץ על החמרה בהגבלות.

תזדרז להירשם: גם מילגות, גם אפשרות לעבוד – וגם תואר יוקרתי!

בין היתר, נשקלת האפשרות להחזיר את החובה לעטות מסכות גם באזורים פתוחים, מתווה לצמצום התקהלויות במרחב הציבורי, והפעלת תו ירוק בבתי עסק, זאת למרות שמספר המאושפזים והחולים קשה נותר יציב.

לפי דיווח בחדשות 12, במשרד הבריאות עדיין מתלבטים על איזו אסטרטגיה להמליץ לקבינט הקורונה של ממשלת השמאל, שיתכנס מחר לראשונה: האם על זו שאומרת שאסור לתת בשום פנים ואופן לתחלואה לעלות, גם אם המשמעות היא התנגשות עם חלקים בדרג הפוליטי שחושבים אחרת, כמו שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון – או ללכת לאסטרטגיה שאומרת שכל עוד אין עלייה בתחלואה הקשה, אין טעם לחזור להגבלות אלא רק לבצע מהלכים מונעים בתחום הבדיקות, בתחום הפיקוח בנתב”ג ובתחום השמירה על המבוגרים ועל הלא מחוסנים.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, גורמים במשרד הבריאות אומרים, כי ישראל התרחקה מחסינות העדר שהיתה לפני התפרצות הזן ההודי. בפורום המומחים של ממונה הקורונה אמרו כי צריך עוד 700 אלף מחוסנים כדי להגיע לחסינות עדר, ולחזור למצב שהיינו בו לפני התפרצות הזן ההודי בארץ.

אלא ששר הבריאות החדש ניצן הורוביץ נשמע אחרת מצמרת משרדו. בריאיון ל’פגוש את העיתונות’ אמר השר כי בעת הזו הממשלה תסתפק בהחלטות שכבר התקבלו, בראשן החזרת המסכות בחללים הסגורים.

כשנשאל אם מתוכננים צעדים נוספים – השיב: “כרגע לא. אנחנו כמובן ננקוט צעדים בהתאם למצב. הצעדים שאנחנו עושים עכשיו נועדו לכך שלא נצטרך מתישהו בעתיד לנקוט צעדים קשים יותר, שבאמת יטילו הגבלות אמיתיות על החיים בארץ, שזאת לא המטרה שלי”.

כשנשאל אם יש מחשבה לנקוט בצעדים דרסטיים יותר כלפי אוכלוסיות שאינן מחוסנות, השיב הורוביץ: “אני לא יודע, אני מקווה שלא. זו לא המטרה. המטרה היא לעשות כל מה שאפשר עכשיו באמצעות צעדים לא יותר מדי פוגעניים כדי לעצור את ההדבקה. אני חושב שאנחנו עומדים בזה. את הפרצה בנתב”ג סגרנו – אין יותר תורים. כל מי שנכנס לישראל, לא משנה מאיפה, עובר בדיקה ובהתאם לכך אנחנו פועלים”.

בריאיון ל’כאן חדשות’ אמר הורביץ: “אנחנו לא דורשים כרגע הגבלות חדשות. אנחנו רוצים שההגבלות הנוכחיות וההמלצות שלנו יקוימו. אכיפת הבידוד הוא עקב אכילס של המערכת, ואת זה נדרוש לסיים”.

הוא הוסיף:  “המטרה שלנו היא לצמצם תחלואה, אבל לא בהכרח לנקוט בצעדים שישבשו את שגרת החיים. הזן החדש של הקורונה מדבק בצורה מהירה, ויש עדיין 3.5 מיליון ישראלים שאינם מחוסנים”.

הערב עדכן משרד הבריאות כי 229 בני אדם אובחנו אתמול כחיוביים לקורונה מתוך 58,233 תוצאות בדיקות שהתקבלו. מספר החולים הפעילים עומד על 1,147. מספר החולים קשה נותר יציב ועומד על 26, מתוכם 16 מחוברים למכונות הנשמה. 5,537,341 ישראלים חוסנו עד כה במנה ראשונה ו-5,156,177 חוסנו בשתי מנות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות