שהמפתח בידו: זה מה שהליכוד עושה כדי לפרק את ממשלת בנט?

בליכוד מפעילים לחצים על יו"ר כחול לבן, להקים יחד איתם ממשלה חלופית כבר בכנסת הנוכחית - בין היתר על ידי קידום מועמדותה של עומר ינקלביץ לתפקיד יו"ר קרן היסוד • בליכוד לא חושבים שגנץ יעשה זאת כבר מחר, אך סבורים שככל שתסכולו יגבר - יגדלו הסיכויים
חרדים 10
י"ז תמוז התשפ"א / 26.06.2021 22:31

האם זהו המפתח של הליכוד לפירוק ממשלת בנט-לפיד-עבאס? פחות משבועיים לאחר הקמת ממשלת השמאל, ובליכוד ממשיכים לנסות לאתר את הדרך שתפרק אותה כמה שיותר מהר.

תזדרז להירשם: גם מילגות, גם אפשרות לעבוד – וגם תואר יוקרתי!

לפי דיווח של דפנה ליאל מ’חדשות 12′, הדרך העיקרית שבה פועלים נתניהו ואנשיו בימים אלה היא התמקדות ביו”ר כחול לבן, בני גנץ, שהיה רחוק רק כמה חודשים מתפקיד ראש הממשלה – ונאלץ לוותר על כך כדי להקים את ממשלת השמאל.

לפי הדיווח, בליכוד בחרו להתמקד בגנץ משתי סיבות: האחת – בנט ולפיד לא יכולים להקים ממשלה חלופית בראשותם בכנסת הזו, כי כך קובע ההסכם הקואליציוני שנחתם ביניהם. אולם בני גנץ משוחרר ממחויבות כזו. השנייה – סיבה אישית. גנץ לא ממש שבע רצון מכך שבנט זכה בראשות הממשלה ולפיד אמור להיות יורשו, ולכן הוא כל הזמן על הכוונת של הליכוד, שסבור שתסכולו מהעניין יכול לגרום לו למרוד.

גנץ גם קופח בחלוקת התיקים בממשלת השמאל, ותיק החקלאות נלקח ממנו.

בליכוד מפעילים לחצים על גנץ כל הזמן, אך מודעים לכך שאם תרחיש שכזה יקרה והוא יבחר להקים ממשלה אחרת – זה לא יקרה מחר.

בינתיים, הם מקדמים את מועמדותה של השרה לשעבר עומר ינקלביץ’ לתפקיד היוקרתי של יושבת-ראש קרן היסוד – ולא במקרה. גנץ מאוד רוצה שינקלביץ’ תתמנה – ובליכוד יודעים שאם היא תכהן בתפקיד, היא תוכל אולי להשפיע עליו בעתיד וייפתחו ערוצים להידברות בין הצדדים.

מה גם שלגנץ כלל לא מזיק “לשדר” לבנט ולפיד שבכל רגע הוא יכול לפרק את הממשלה – אם לא ייענו לדרישותיו השונות.

בכנס פעילי מפלגת כחול לבן שהתקיים ביום שלישי השבוע הביע גנץ את תסכולו על שתפקיד ראש הממשלה חמק ממנו: “יכולתי להיות עכשיו ראש הממשלה, זה היה ביד. ביבי היה מתפטר והייתי הופך להיות ראש הממשלה ורק אחר כך היינו עושים דיון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות