האגף החדש של נחמן שי מרתיח את החרדים: “תוקעים סכין בגב”

שר התפוצות נחמן שי: "נקים לראשונה במשרד אגף ליהדות מתחדשת. הגישה שלנו מעכשיו היא שוויונית. אקדם את הנושא של מתווה הכותל" • גפני: "שותף לפגיעה הקשה ביהדות ועם ישראל, הרפורמים תוקעים סכין בגב" • ולמה שי ממריא למיאמי?
אריה ריבקינד
י"ז תמוז התשפ"א / 26.06.2021 22:07

שר התפוצות, נחמן שי, הודיע היום (שבת) כי בכוונתו להקים לראשונה במשרד אגף ליהדות מתחדשת.

תזדרז להירשם: גם מילגות, גם אפשרות לעבוד – וגם תואר יוקרתי!

“זה בהסכם הקואליציוני”, הצהיר, “לא הפכתי בכך את הקהילה הרפורמית לקהילה המובילה, אבל הגישה שלנו מעכשיו היא שוויונית. אקדם את הנושא של מתווה הכותל. אין סיבה לא ליישם אותו, זה מוסכם”, אמר בראיון לליאת רגב ב’כאן חדשות’.

יו”ר יהדות התורה, ח”כ משה גפני, הגיב: “נחמן שי מבקש להיות שותף לפגיעה הקשה ביהדות ועם ישראל, הרפורמים תוקעים סכין בגב התורה הקדושה ולא נישאר שווי נפש”.

בתוך כך, בהנחיית נפתלי בנט, ימריא שר התפוצות בצאת השבת לפלורידה כנציג הממשלה.

לפי ההודעה, בעקבות האסון הקשה שפקד את הקהילה היהודית במיאמי, יגיע ד”ר שי ללוות את הקהילה המקומית וראשיה בימים הקרובים, ובתוך כך ייפגש עם הקונוסול הכללי, מאור אלבז, וראש הפדרציה היהודית, ג׳ייקוב סולומון.

במהלך ביקורו, יציג השר לבנט את אפשרויות הסיוע לקהילה היהודית בכלל, ובזירת האסון בפרט.

בתגובה צייץ שרון עידן, כתב התעופה של ‘כאן חדשות’: “‏למה לעזאזל שר התפוצות נחמן שי יוצא למיאמי? יהודים מקומיים שחיים שם ומסודרים היטב – קשורים לממשלת ישראל? זה אסון נוראי ומקומי. ריח רע של נסיעה מיותרת לצרכים נהנתניים. שאם היתה קוראת בממשלה הקודמת היתה מקבלת אין סוף כותרות. הזוי ומיותר.

“‏משלם המסים הישראלי לא צריך לממן קשקוש כזה עם מחלקת עסקים למיאמי, מלונות חמישה כוכבים לשר ליועצים, העוזרים והשד יושע מי עוד. אלה אמריקאים שחיים במיאמי. לא יהודים ששוקלים לעלות מבוכרה, ולא קהילה נשכחת באתיופיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות