עבאס: נמצא פשרה לחוק האזרחות • ח”כ מאזן גנאים: אני אצביע נגד

יו"ר רע"ם הודה ב'פגוש את העיתונות' כי טרם הושגה פשרה בחוק איחוד משפחות שמסבך את הממשלה: "נתגבר על הכול. לא באנו לפרק את הממשלה תוך חודשים" • מספר 2 ברע"ם אמר לאנשים ששוחחו איתו בימים האחרונים: החוק גזעני ואין לי שום כוונה להצביע בעדו
חרדים 10
י"ז תמוז התשפ"א / 26.06.2021 21:50

המשבר שמסבך את הקואליציה: יו”ר רע”ם, ח”כ מנסור עבאס, אמר הערב (מוצאי שבת) ב’פגוש את העיתונות’ בקשת 12, כי טרם הושגה פשרה על חוק איחוד המשפחות – אך להערכתו תושג כזו עד יום רביעי וכי סיעת רע”ם תימנע בהצבעה על החוק.

תזדרז להירשם: גם מילגות, גם אפשרות לעבוד – וגם תואר יוקרתי!

“טרם הושגה פשרה על חוק איחוד המשפחות, אבל תהיה פשרה”, אמר עבאס. “אנחנו נגד החוק הזה ולא מצפים מאתנו שנתמוך. יש הבדל בין קידום הנושא הזה מתוך שותפות או מתוך הסתכלות אופוזיציונית. אני מאמין שעד יום רביעי הבא נמצא את הדרך גם לשמור על הקואליציה והממשלה וגם לתת לסוגיה הזאת פתרון שיספק אותנו בשלב הזה”.

הוא הוסיף: “בימים אלה מתקיימות שיחות בינינו לבין יתר השותפים בקואליציה. הצד השני מביא את הטיעונים שלו, אנחנו מביאים את שלנו. לדעתי הם שומעים טיעונים משכנעים, אך לא אכנס לפרטי השיחות. עד יום רביעי הבא, יום ההצבעה, נמצא את הדרך לשמור על הקואליציה ולהביא פתרון שיספק אותנו. באנו לממשלה הזו לכמה שנים לראות אם זה מתאפשר – קואליציה כזו של יהודים וערבים. זה ניסוי. נתגבר על הכול. לא באנו לפרק את הממשלה תוך חודשים”.

עבאס אישר את הדיווח לפיו שר השיכון זאב אלקין הציע לו להתמנות לסגן שר במשרדו ובכך להשפיע על תחום הבנייה – סוגיה מהותית בחברה הערבית ואחת מהבטחות הבחירות המרכזיות של רע”ם.

לדבריו, יו”ר ועדת הפנים של הכנסת יהיה ח”כ סעיד אלחרומי.

למרות דבריו של מנסור עבאס, ב’כאן חדשות’ דווח הערב כי בכיר רע”ם ח”כ מאזן גנאים כבר הודיע שיצביע נגד החוק.

לפי הדיווח, מספר 2 ברע”ם אמר לאנשים ששוחחו איתו בימים האחרונים כי החוק גזעני ואין לו שום כוונה להצביע בעדו, גם אם מפלגתו תחליט אחרת. החלטת גנאים התקבלה עוד בטרם התכנסה מועצת השורא כדי להחליט בנושא.

עוד דיווח הערב, כי למרות הכרזתו של השר עיסאווי פריג’ ממרצ כי יתנגד לחוק גם אם זה יעלה לו בהדחה ממשרדו – במרצ תהיה החלטה סיעתית אחידה בנושא.

חבר הכנסת אחמד טיבי מהרשימה המשותפת אומר כי לא היה נכנס לממשלת בנט גם במחיר היכולת לנסות ולהשפיע על נושאים החשובים לציבור בוחריו.

בריאיון לאסף ליברמן בתוכנית ‘הכול פוליטי’ ב’כאן חדשות’, אמר טיבי: “יש אחריות קולקטיבית. אם אני בקואליציה אני אחראי על אישור מצעד הדגלים ההזוי הגזעני בירושלים. אם יהרסו בתים בנגב זו הממשלה”.

טיבי ציין כי הוא רוצה שחוק האזרחות ייעצר על ידי כל מי שהתנגדו לו רק לפני חודשיים – רע”ם ומרצ. “זה אחד החוקים הגזעניים”, אמר.

הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל כתב הערב: “שימו לב – סעיד אלחרומי נמנע בהשבעה. וליד טהא לפני שבוע סתר את הדברים של מנסור כי יגיע לפשרה ואמר שיצביע נגד החוק הגזעני. וכעת מאזן גנאים סותר את מנסור שאמר כי תהיה פשרה ויימנעו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות