החילוץ במיאמי הופסק בשל שריפה בהריסות, מהנדס הזהיר לפני 3 שנים

אש פרצה מתחת להריסות מגדל הדירות בשכונת סרפסייד - ופעולות החילוץ הושהו: "העשן מקטין את הסיכויים למצוא ניצולים" • ה'ניו יורק טיימס' חשף דו"ח משנת 2018 שבו התריע מהנדס על "נזק מבני משמעותי" במגדל • בבניין שקרס היו 136 דירות כשכל קומה קרסה על זו שמתחתיה
נתן פרל
י"ז תמוז התשפ"א / 26.06.2021 21:24

מאמצי החילוץ וההצלה בזירת אסון קריסת בניין המגורים בשכונת סרפסייד שליד מיאמי ביץ’ נתקלו הערב (שבת) במכשול נוסף: אש שפרצה מתחת להריסות.

תזדרז להירשם: גם מילגות, גם אפשרות לעבוד – וגם תואר יוקרתי!

לפי דיווח של אבי כהן ב’ישראל היום’, המאמצים הופסקו עד לכיבוייה. בנוסף לכך, גם הגשמים שיורדים במקום מקשים על פעולות החילוץ.

דוברת הכיבוי סיפרה כי העשן מהווה מכשול בעיקר שכוחות הכיבוי עדיין לא הצליחו לאתר את המקור שלה, עובדה שמקטינה את הסיכויים למצוא ניצולים באתר.

דובר המשטרה המקומית במסיבת העיתונאים שקיים ציין בפסימיות באשר לחיי 159 בני אדם, עשרות מהם יהודים ובהם חרדים  – ומה שנותר כעת הוא רק לקוות. ״עדיין לא איתרנו ניצולים או גופות נוספים, אך אנחנו ממשיכים בכל האמצעים העומדים לרשותנו, תוך הפעלת ציוד הנדסי כבד”.

עיתון ה’ניו יורק טיימס’ פרסם היום  כי כבר לפני שלוש שנים התריע מהנדס על “נזק מבני גדול” ללוח הבטון שמתחת לסיפון הבריכה והתפוררות “העמודים, הקורות והקירות של של מוסך החניה התת-קרקעי” בבניין בן 13 הקומות.

הנזק לבניין, שהוקם לפני 40 שנה ונכנס להליך אישור מחדש, נגרם ככל הנראה מהחשיפה הממושכת לאוויר המלחי של חופה הדרומי של פלורידה.

הדו”ח סייע לעצב תוכניות לפרויקט תיקון בעלות של מיליוני דולרים שיועד לצאת לדרך בקרוב, אלא שהקריסה הקדימה את המהלך.

בבניין שקרס היו 136 דירות כשכל קומה קרסה על זו שמתחתיה.

הפער בדיווחים השונים ביחס למספרי הנעדרים נובע מכך שהיו הרבה דירות נופש בבניין, וטרם ידוע האם כל הנעדרים אכן היו בביתם בעת האסון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות