“ייתכן כי אין ניצולים כלל, אבל עדיין יש לי תקווה”: הקריסה במיאמי ביץ’

לפחות 18 יהודים נמצאים בין 99 הנעדרים בהריסות המגדל שקרס בשכונת סורפסייד ליד מיאמי ביץ' • לפי שעה הופצה רשימה עם שמות 34 יהודים לתפילה
חרדים 10
ט"ו תמוז התשפ"א / 24.06.2021 23:07

ממדי אסון קריסת בניין הדירות בשכונת סורפסייד ליד מיאמי ביץ’ הולכים ונחשפים: צוותי החילוץ עדיין פועלים לחילוץ נעדרים מהריסות הבניין בן 12 הקומות עם יותר מ-130 דירות.

לפי דיווחים בארצות הברית, 3 בני אדם הוכרזו כמתים באסון. 102 דיירים אותרו ומספר הנעדרים עלה ל-99. לפחות 34 מתוך הנעדרים הם יהודים, חלקם חרדים וחסידי חב”ד.

לפי שעה הופצה רשימה עם שמות 34 יהודים לתפילה.

ברשת CNN דווח, כי המחלצים שומעים קולות מתחת להריסות, ככל הנראה מאזור של חניון תת קרקעי. הכוחות פועלים בסביבה בלתי אפשרית, בין גושי בטון עצומים ולא יציבים.

צוותי החיפוש נערכים להמשך עבודות החילוץ גם במהלך השבת.

“ייתכן כי אין ניצולים כלל, אבל עדיין יש לי תקווה”, אמר צ’ארלס קאסל, בכיר מקומי בסרפסייד ל-CNN. “אנחנו חייבים להמשיך לקוות בנקודה הזאת. זו טרגדיה ויום עצוב פה בסרספייד. באופן מציאותי, אני לא בטוח שמישהו או הרבה אנשים ייחולצו ויימצאו בחיים”.

בשכונה מתגוררים כ-6,000 יהודים והיא נחשבת למעוז של חרדים, רבים מהם חסידי חב”ד.

אייל מלמד, תושב מיאמי, עדכן בריאיון לחדשות 12: “באמת לא יודעים מה קורה. מדובר בשכונה מאוד איכותית עם ריכוז גבוה של יהודים. חצי מהבניין פשוט קרס. יכול להיות, לא בטוח, שזה בגלל עבודות שבוצעו פה בזמן האחרון”.

לדברי אייל, הבניין בדיוק בן 40 שנה וכל 40 שנה עורכים בדיקה, “יכול להיות באמת שזה בגלל שעשו פה שיפוצים והחליפו את הגג”.

בארי כהן, דייר בבניין שקרס, סיפר: “הלכתי במסדרון וזה מסדרון מאוד ארוך. לא היה שם דבר, רק ערמה של אפר וחצץ”.

ווילי גומז, דייר אחר, העיד: “זה מטורף, היית מצפה שזה יקרה במהלך רעידת אדמה, אבל לא בצורה כזאת. הרגשתי את האדמה רועדת ואז שמעתי קול שנשמע כמו רעם”.

על פי הדיווח של מיאמי הראלד, סנטו מג’יל, בן 50, סיפר על אשתו שעבדה בבניין והתקשרה אליו לאחר האירוע. “היא אמרה ששמעה פיצוץ גדול. זה הרגיש כמו רעידת אדמה”, העיד מג’יל.

אדם שגר בבניין סמוך תיאר את שהתרחש ל-CBS: “הבניין רעד וכשהסתכלתי דרך החלון חשבתי שזה כמו סערה”.

ניקולאס בלבואה, שהיה בזירת האסון, חילץ ילד מההריסות. “שמעתי מישהו צועק וצורח”, הוא העיד, “אז אני ואדם נוסף החלטנו להתקרב. בשלב הזה התחלתי לשמוע אותו טוב יותר והבנתי שמדובר בקול של ילד קטן”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות