שרידים של הזן ההודי במי הביוב באשקלון; 169 נדבקים מחצות

בבדיקות לזיהוי תחלואה סמויה במי שפכים באשקלון, אותרו סימנים להימצאות הזן ההודי • במשרד הבריאות חוששים מהתפרצות גם בירושלים • לראשונה מאפריל: שיא חדש של נדבקים בקורונה נרשם היום ברחבי הארץ
תמי גיל
י"ד תמוז התשפ"א / 24.06.2021 20:41

משרד הבריאות הודיע הערב (חמישי) כי במעקב ובבדיקות לזיהוי תחלואה סמויה במי שפכים שנערך לאחרונה באשקלון, אותרו סימנים להימצאותו של וריאנט ‘דלתא’ ההודי של נגיף הקורונה.

תוצאה זו מעלה חשש כי תושבים בעיר נדבקו בנגיף.

במשרד הבריאות ביקשו, כי מי שסובל מאחד או יותר מהתסמינים הבאים: חום, שיעול, קשיי נשימה וחולשה או כל מי שיש חשד מסיבה כלשהי שנדבק במחלה ידיע ויבדק בהקדם, כדי למנוע התפרצות קורונה בעיר.

“יודגש כי ישנם מוקדי התפרצות שונים, בהם ישנם מאומתים ואילו באשקלון מספר המאומתים נמוך ביחס לממצאים שנוטרו בביוב. על כן, אנו מבקשים מהציבור להישמע להנחיות וללכת להיבדק לאבחון תחלואה ובכך למנוע את ההתפרצויות”, נכתב בהודעת משרד הבריאות.

עיריית אשקלון מסרה בעקבות הימצאות הווריאנט במערכת הביוב, כי “קיים בסיס לחשד של התפשטות תחלואה סמויה בעיר” – והדגישו כי אין קשר בין מערכת המים לביוב ולכן אין חשש להידבקות באמצעות מי שתייה.

העירייה ומשרד הבריאות מקמים מתחם בדיקות בעיר, בנוסף למוקדי הבדיקות של קופות החולים שכבר פעילים. “התושבים מתבקשים לגשת ללא הפנייה או הרשמה ולעבור בדיקה. גילוי מוקדם ימנע הדבקות נרחבות ותחלואה שעלולה להיות קשה בחלק מהמקרים”, הבהירו בעירייה.

משרד הבריאות פרסם הערב את תמונת מצב התפשטות נגיף הקורונה מאז חצות: עד כה זוהו בישראל 169 נשאים חדשים, שיא חדש של מספר מאומתים ליום מאז חודש אפריל.

מדובר ב-0.7 אחוז של מאומתים מתוך 24374 בדיקות חדשות.

לפי שעה ישנם כבר 789 חולים פעילים, מהם 27 במצב קשה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות