אש: “זה מתפשט. משבוע הבא – תהיה חובה מסיכות בחללים סגורים”

ממונה הקורונה בתדריך משרד הבריאות: "ההתפרצות מתפשטת למקומות נוספים - כפר סבא, רמלה, הרצליה וערים נוספות" • על החיסונים אמר: "אם לא נקבל מלאי נוסף בקרוב - נהיה בבעיה באוגוסט"
תמי גיל
י"ד תמוז התשפ"א / 24.06.2021 18:30

המחדל של ממשלת בנט-לפיד-עבאס: ממונה הקורונה, פרופ’ נחמן אש, קיים היום (חמישי) תדריך לתקשורת והתייחס להתפרצות הנגיף ברחבי הארץ ולצעדים המתבצעים לעצירת מקרי התחלואה.

בתדרוך אמר אש כי מחצות אובחנו נכון לשעה 17:00 – 123 מאומתים.

פרופ’ אש: “יש סימנים ראשונים להתחלת התפרצות ברמלה. אנחנו עוקבים אחר עליית תחלואה בהרצליה וביישובים קטנים נוספים. יש הרבה התפרצויות מקומיות – נראה אם נצליח לכבות את השרפות הקטנות האלה או שתתחיל התלקחות יותר גדולה. המטרה שלנו היא להשתלט ולהוריד את התחלואה למינימום על ידי קטיעת שרשראות הדבקה”.

על חובת הבידוד אמר: “מפרי בידוד הם הבעיה של כולנו – זו הדרך שבה המחלה מתפשטת כעת. חובת הבידוד חייבת להיות במודעות של כולם. כיוון שלא מקפידים על כך, נכנסים וריאנטים מסוכנים לארץ וההתפשטות נמשכת”.

בעניין אכיפת בידוד ואיכונים, אמר: “אנו רוצים לבסס אכיפה על ידי שוטרים, ובוחנים אפשרויות טכנולוגיות אחרות כמו צמידים אלקטרוניים”.

על נסיעות לחו”ל אמר: “ילד שהיה בחו”ל ומגיע לבית הספר – זה לא בסדר וצריך לומר זאת לו ולהוריו. אני קורא לציבור לשקול האם נסיעה לחו”ל היא חיונית ולהימנע מנסיעות לא חיוניות. זה לא זמן נכון לטוס עם ילידם שאינם מחוסנים”.

על חובת עטיית מסכות – אמר: “הודענו שכאשר יהיו 100 נדבקים בממוצע נורה על עטיית מסיכה בחללים סגורים. כעת ממוצע הנדבקים היומי כבר עומד על 75.

“המלצתנו לעטות מסיכות כבר כעת בחללים סגורים, בתחבורה הציבורית, בסופר ובכל מקום סגור אחר. בתחילת השבוע הבא זו כבר תהיה חובה. אני מקווה שהצעדים שאנחנו נוקטים יספיקו כדי להשתלט על התחלואה”.

על חשיבות החיסונים אמר: “בתקופה שבה וריאנט דלתא מתפשט בארץ חשוב לגשת ולהתחסן. מספר המתחסנים עלה משמעותית בימים האחרונים אבל אנחנו מצפים להגדלת המספר עוד יותר”.

פרופ’ אש נשאל לגבי מלאי החיסונים – והשיב: “תוקפם של החיסונים שנמצאים ברשותנו – סוף חודש יולי. כרגע אין לנו מלאי נוסף לחודש אוגוסט ואילך. אנחנו עושים מאמצים להקדים הזמנות חיסונים, אך נכון לעכשיו אם לא נקבל מנות נוספות, המלאי יסתיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות