מביך את בנט? הח”כ מימינה הגיע לתמוך ביישוב שגנץ רוצה להרוס

בעוד מוסי רז וגבי לסקי ממרצ הגיעו אל היישוב אביתר ודרשו לפנותו, ניר אורבך מימינה הגיע כדי להביע תמיכתו • בן גביר: "ח"כ אורבך טובל ושרץ בידו"
אריה ריבקינד
י"ד תמוז התשפ"א / 24.06.2021 13:29

קואליציה מפוצלת: לפי דווח ב’כאן חדשות’, ח”כ ניר אורבך מימינה, חבר מפלגתו של נפתלי בנט, העביר היום (חמישי) את לשכתו ליישוב אביתר.

מאוחר יותר הבהיר אורבך כי לא העביר את לשכתו לישוב אביתר, אלא רק הגיע “לפגוש את התושבים”.

מנגד, חברי הכנסת ממרצ מוסי רז וגבי לסקי, הגיעו גם הם למאחז, וקראו לפנותו: “אנחנו תומכים בהודעתו של שר החוץ ורה”מ החליפי יאיר לפיד, שאמר שאנשי הצבא אומרים שהמקום הזה אביתר הוא בלתי חוקי וצריך לפנות אותו. אנחנו מביעים תמיכה בקריאה הזו לפנות את ההתנחלות הזו”.

ח”כ איתמר בן גביר אמר בתגובה לדיווח על העברת לשכת אורבך לאביתר: “ח”כ אורבך טובל ושרץ בידו. אם באמת אורבך מתנגד לפינוי, שיפרוש מקואליצית השמאל ויעבור לימין. רק ככה אפשר היום למנוע את הפינוי המביש ולא לבגוד בבוחריו ששלחו אותו. כל מעשה אחר רק מנקה אולי את המצפון, אבל לא מטהר את השרץ”.

אלוף פיקוד מרכז, תמיר ידעי, דחה בתחילת השבוע את הערעור שהגישו תושבי אביתר, הנמצא בתחומי מועצה אזורית שומרון –  והפינוי יתאפשר החל משבוע הבא.

שר הביטחון בני גנץ מאיים על הריסת היישוב בימים הקרובים. זאת כאשר ישנם אלפי בתים של ערבים בלתי חוקיים.

המאחז אביתר נוסד לראשונה ב-2013 בתגובה לפיגוע דקירה בו נרצח אביתר בורוסבקי הי”ד. הוא הוקם מחדש לאחר הפיגוע בו נרצח יהודה גואטה הי”ד לפני כחודשיים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות