קיש: ‘הממשלה הזו לא עושה כלום, צריך להפסיק להצטלם ולהחליט’

באופוזיציה ממהרים להאשים את הקואליציה בכישלון בהתמודדות עם התפרצות הקורונה בישראל • סגן שר הבריאות לשעבר: "כשאנחנו היינו בממשלה ושמענו על הזן הבריטי, החזרנו מטוסים שהיו באוויר" • בחודש האחרון נכנסו לישראל 215 מאומתים שחזרו מחו"ל. 54% מהם - מחוסנים
חרדים 10
י"ד תמוז התשפ"א / 24.06.2021 12:58

התפרצות הזן ההודי: סגן שר הבריאות לשעבר, ח”כ יואב קיש מהליכוד, תקף הבוקר (חמישי), בתכנית ‘הבוקר הזה’ עם רן בנימיני ברשת ב’ את ממשלת השמאל של לפיד-בנט-עבאס – ואמר: “הממשלה היא ממשלה שלא עושה כלום מול התפרצות הקורונה. רוח המפקד בממשלת בנט היא שלא מקבלים החלטות”.

קיש הוסיף: “צריך להפסיק להצטלם ולהחליט. אני מודאג מאוד – כל יום שאתה לא עושה משהו אתה משלם מחיר. כשאנחנו היינו בממשלה ושמענו על הזן הבריטי, החזרנו מטוסים שהיו באוויר”.

הוא הדגיש: “אנחנו נעשה את המקסימום כדי להפיל את הקואליציה הרעה הזו”

יו”ר ש”ס אריה דרעי, שהתראיין בתכניתו של ירון דקל ברשת ב והתייחס גם הוא למחדל בנתב”ג: “אי אפשר לדעת מאיפה אנשים נוחתים. כבר שהממשלה אסרה כניסה ממדינות אדומות אמרתי את זה. ברוב המדינות אין חותמות בדרכונים. צריך לעשות בדיקות בבן גוריון, אבל אסור לסגור ולהיכנס להיסטריה. אנחנו המדינה אולי הכי מחוסנת בעולם”.

בתוך כך, במשרד הבריאות אמרו היום כי חובת עטיית המסכות בחללים סגורים תיכנס לתוקף ביום ראשון, לאחר שבעה ימים רצופים עם יותר ממאה מאומתים.

ממונה הקורונה פרופסור נחמן אש הורה להיערך לכך ולהשלים את העבודה הנדרשת להוצאת הצו.

מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ חזי לוי, אמר בגל”צ: “אם הממוצע השבועי של המאומתים יהיה בסביבות המאה ביום, נוציא תקנות חדשות שיחייבו את כולנו לעטות מסיכות. עוד יום-יומיים נדע – אבל זה באמת הכיוון”.

מנתוני משרד הבריאות שפורסמו מוקדם יותר עולה, כי מספר המאומתים הגדול ביותר בחודש האחרון היה בקרב החוזרים מרוסיה. 38 מהחוזרים מהמדינה נמצאו מאומתים עד עשרה ימים ממועד הכניסה, יותר ממחצית המאומתים היו מחוסנים. מאיחוד האמירויות נכנסו ארצה 23 חולים מאומתים. 82.6% מבין המאומתים שנכנסו מהאמירויות היו מחוסנים.

בסך הכול בחודש האחרון נכנסו לישראל 215 מאומתים שחזרו מחו”ל. 54% מהם – מחוסנים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות