חוק האזרחות I פריג’: “גזעני, פוסל אותו גם במחיר ויתור על תפקיד שר

חברי הכנסת הערבים בקואליציה מסרבים לתמוך בחוק השנוי המחלוקת • אבתיסאם מראענה: עם חוקים כאלה כמו חוק הלאום וחוק האזרחות - היהודים הם גזע עליון • הצבעה על חוק איחוד משפחות כבר בשבוע הבא
אריה ריבקינד
י"ד תמוז התשפ"א / 24.06.2021 12:18

השר לשיתוף פעולה אזורי, ח”כ עיסאווי פריג’ ממרצ, תקף היום (חמישי) בחריפות את חוק האזרחות.

בריאיון לרדיו ‘מכאן’ של רשת ב אמר השר: “אני פוסל אותו אפילו במחיר של ויתור על תפקיד שר”.

לדבריו, החוק הוא גזעני, והוא ידאג להכניס בו חבילת הקלות למשפחות שסובלות ממנו במשך שנים רבות – כדי “לנטרל אותו”. הוא הוסיף כי השינוי יהיה הדרגתי עד ביטולו הסופי של החוק.

גם חברת הכנסת ממפלגת העבודה, אבתיסאם מראענה, אמרה היום: “חוק האזרחות הזה חייב לעבור שינוי, הוא לא יכול להמשיך להיות כל כך מפלה וגזעני. ליהודים מותר ולערבים אסור. עם חוקים כאלה כמו חוק הלאום וחוק האזרחות – היהודים הם גזע עליון. אין קשר לביטחון ישראל”.

כפי שדווח בתחילת השבוע,  ח”כ ווליד טאהא מרע”מ, יצא בנחרצות נגד החוק. בציוץ לוחמני בטוויטר הודיע הח”כ מרע”ם כי הסיעה תצביע נגד החוק: “חוק האזרחות, הינו חוק גזעני אנטי דמוקרטי, שאיננו יכול בשום מקרה ובשום צורה לעבור בקולותיהם של חברי הכנסת של רע”ם. אמשיך להתנגד בועדה המסדרת להעברת החוק לועדת חוץ וביטחון, ורע״מ תצביע נגד החוק במליאה”.

לפי דיווח בחדשות 12, טאהא אמר במהלך ישיבת סיעה: “מצידי שהקואליציה תתפרק”.

יושבת ראש הקואליציה עידית סילמן מימינה מתכננת כי הצבעה על חוק איחוד משפחות תתקיים בכנסת כבר בשבוע הבא. עמית סגל דווח בחדשות 12, כי התקווה בקואליציה היא להצליח לרכך את רע”ם ולגייס את קולותיהם בעד המהלך.

יו”ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה יריב לוין הגיש הבוקר את הצעת חוק יסוד: החקיקה. הצעת החוק המוצעת מבקשת לעגן את סמכותה של הכנסת לקבוע חוקי יסוד, להגביל את יכולת בית המשפט להתערב בחקיקה רק למקרי קיצון וקובעת פסקת התגברות על פסיקות בית המשפט העליון באמצעות 61 חברי כנסת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות