מתי סגר? לראשונה מזה שלושה חודשים: ישוב חילוני הוכרז ‘אדום’

משרד הבריאות מדווח על 138 חולים חדשים בנגיף, מתוכם 48 מאושפזים בבתי החולים, מהם שלושה ילדים • מנכ"ל משרד הבריאות לרשת ב: חצי מהמאומתים החדשים – מחוסנים • מסתמן: חובת מסכות בחללים סגורים תחזור בתחילת שבוע הבא
תמי גיל
י"ד תמוז התשפ"א / 24.06.2021 11:59

התפרצות הקורונה בישראל: מנתונים חדשים שפרסם הבוקר (חמישי) משרד הבריאות עולה,  כי בישראל ישנם כיום 729 חולים פעילים בנגיף, כאשר ביממה האחרונה נוספו 138 מאומתים.

מתוך החולים 48 מאושפזים בבתי החולים, מהם שלושה ילדים ו-45 מבוגרים.

בבנימינה יש הבוקר 130  מאומתים ו-1,098 מבודדים. על פי תוכנית הרמזור של משרד הבריאות היישוב נצבע בצבע אדום, בעוד העיר מודיעין-מכבים-רעות נצבעה בצבע צהוב.

זוהי פעם ראשונה מזה שלושה חודשים שיישוב בישראל מוגדר כאדום.

גם במועצה המקומית כוכב יאיר-צור יגאל  מספר החולים המאומתים טיפס ל-31 תושבים, כאשר ביממה האחרונה נוספו 14 חולים מאומתים. מספר המבודדים במועצה עומד על 190 בני אדם.

החשש המרכזי שעולה בדיונים שמקיימים ביממה האחרונה במשרד הבריאות הוא שמלבד מוקדי התחלואה עליהם ידוע – יש עוד תחלואה שאינה ידועה ברחבי הארץ.

מנכ”ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, אמר ברשת ב’ הבוקר כי כ-50% ממי שאובחן עם קורונה – היו מחוסנים.

“אנחנו רואים 148 מקרים חדשים של הידבקות בקורונה אתמול, כששיעור החיוביים הוא 0.3%. מגמת ההתפרצות נמשכת, לפחות מחיצתם של הנדבקים מגלים תסמינים, אך קלים”.

ממונה הקורונה, פרופסור נחמן אש, חיזק בגל”צ את דבריו של המנכ”ל לוי: “מספר המאומתים הוא פונקציה של מספר הבדיקות, אבל אנחנו מסתכלים גם על פרמטרים נוספים – אחוז הבדיקות החיוביות עלה פי 10 בשבועיים האחרונים”.

כפי שמסתמן כעת, בשל נתוני ההתפשטות המחודשת יורו במשרד הבריאות על החזרת חובת עטיית המסכות בחללים סגורים.

מוקדם יותר השבוע הוכרז כי במידה שישראל תגיע לכדי ממוצע שבועי הגבוה מ-100 מאומתים חדשים ביום, תחזור חובת עטיית המסכות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות