הקורונה משתוללת בערים חילוניות? ‘הארץ’ מסית נגד החרדים

נגיף הקורונה שוב מתפרץ? גם 'הארץ' חוזר עם קריקטורה מסיתה: ראשי המפלגות החרדיות מוצגים כמי שמתכננים אירועים המוניים • ליצמן: "זוהי האוירה שמכשירה את השיסוי וההסתה כלפי יהודים חרדים" • משה גפני: "מזכירה את האנטישמיות של ימי הביניים והנדסת תודעה על החרדים"
חרדים 10
י"ד תמוז התשפ"א / 24.06.2021 11:09

הקורונה מתפרצת, ההסתה נגד החרדים חוזרת: עמוס בידרמן, הקריקטוריסט של עיתון ‘הארץ’, פרסם הבוקר (חמישי) קריקטורה מסיתה נגד הציבור החרדי.

למרות שבנימינה כבר הוגדרה יישוב אדום, ומודיעין כעיר צהובה, ובערים החרדיות אין כל התפרצות, הקריקטורה המשפילה עם הנדסת תודעה היא על החרדים.

בקריקטורה, תחת הכותרת ‘הקורונה חוזרת’, מופיעים ראשי המפלגות החרדיות – אריה דרעי, משה גפני ויעקב ליצמן –  כשהם נראים מתכננים לקיים אירוע המוני, וליצמן מכריז: “חייבים לארגן איזה טיש”.

בידרמן הציג הבוקר את הקריקטורה גם בחשבון הטוויטר האישי שלו.

 

יו”ר ש”ס אריה דרעי הגיב ברשת ב’ על הקריקטורה ב’הארץ’: “דרעי, ליצמן וגפני אומרים ‘בואו נעשה טיש’ – משם מגיעה כל הקורונה, שם מקור הרוע. לא משנה שבבנימינה ומודיעין אין חרדים וטישים. זו תעמולה שהייתה לפני 80 שנה בגרמניה ובמקומות אחרים נגד היהודים”.

ח״כ יעקב ליצמן הגיב: “הקריקטורה המבישה הבוקר ב׳הארץ׳ מבטאת את ׳רוח המפקד׳ – אותה ממשלה רפורמית, של ליברמן, לפיד ובנט, שמדירה את החרדים ופוגעת ביהדות ומסורת ישראל. זוהי האוירה שמכשירה את השיסוי וההסתה כלפי יהודים חרדים. אנטישמיות 2021”.

יו”ר יהדות התורה, ח”כ משה גפני, אמר בתגובה: “זוהי קריקטורה שמזכירה את האנטישמיות של ימי הביניים והנדסת תודעה על החרדים שלשמחתינו לא קיימים בהתפרצות”.

ח”כ אורי מקלב: “לצערנו רואים שוב ושוב כי אותם אנשים בעלי דחף שנאה לאחר לא בוחלים בשום אמצעים בכדי להסית כנגד הציבור החרדי. למרות שכלם יודעים כי מדובר בשקרים והסתה של ממש, הפלטפורמה שנותנת במה להסתה זו אינה פחות אשמה – המאייר עושה רצון בעליו.”

העיתונאי ישראל כהן הגיב: “בידרמן מודיע רשמית שהקורונה חוזרת ומסית נגד החרדים בזמן שההתפרצות בכלל בבנימינה ובמודיעין. מעניין למה במקום לתקוף את הטישים הוא לא דורש לבטל מחר את מצעד הגאווה בתל אביב בהשתתפות רבבות חוגגים. הצביעות בהתגלמותה, טישים – אסור, מצעדים – מותר!”

אשת התקשורת ציפי ירום: “התפרצות בבנימינה ובמודיעין. בידרמן: החרדים. יש לכם את זה ביותר אוטו-אנטישמי? נ.ב. המשטרה כבר סגרה את כל היציאות למודיעין ובנימינה ולא מאפשרת יצירה אפילו במקרי חירום, או שזה שמור לבני ברק ושכונות חרדיות בירושלים בלבד?”

אליעזר שולמן, עורך חדשות משפחה: “שוב החרדים ‘אשמים’ בהתפרצות הקורונה. בעיני אנשי ‘הארץ’ כלל לא חשובה העובדה שאין תחלואה במגזר החרדי, ושאלפים שבאמת נכנסו והדביקו הם חילונים שחזרו מטיולים מיותרים במדינות אדומות”.

הפעיל החברתי אריאל אלחרר: “ההתפרצות בכלל בבנימינה ובערים חילוניות, הערים החרדיות ירוקות לחלוטין, כל זה לא מונע מעיתון ‘הארץ’ להציג קריקטורה מזעזעת שמשחירה את המגזר החרדי שוב כמפיצי מחלה, מקומם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ממתי החרדים נוסעים להודו
    24/06/2021 14:23
    שמעון ביטון
  1. רק עמך נוסעים להודו החרדים לא