פרצת הכניסה: 20,000 טסו למדינות אסורות – וכולם מגלגלים אחריות

עשרות אלפי ישראלים טסים למדינות אסורות דרך מדינה שלישית - ובשובם איש לא בודק את דרכונם • והרשויות? מגלגלות ביניהן אחריות •  משרד הבריאות: "המשטרה אחראית". המשטרה: "מנהלת ההגירה אחראית". רשות האוכלוסין: "משרד הבריאות אחראי" 
חרדים 10
י"ד תמוז התשפ"א / 24.06.2021 10:46

מחדל נתב”ג. כך מפרסם הבוקר (ה’) כתב התעופה והתיירות של “ישראל היום”, שמעון יעיש

המחדל בנתב”ג: כ-20,000 ישראלים טסו למדינות אסורות – ללא אישור של ועדת החריגים, וחוזרו מבלי שהרשויות בישראל יודעות היכן ביקרו.

לפי הדיווח של כתב התעופה והתיירות של ‘ישראל היום’, שמעון יעיש, התרגיל עובד כך: נוסע ישראלי שרוצה לבקר ב’מדינה שחורה’ מזמין כרטיס טיסה ליעד ביניים, לדוגמה יוון, ומשם לוקח טיסה נפרדת לרוסיה, למקסיקו או לכל יעד אחר שמוגדר כ’שחור’.

בחזרה לארץ הנוסע פועל באותה דרך, בשני כרטיסי טיסה שונים – וכך בעצם הוא יוצא ליוון וחוזר מיוון בהגדרה.

בכניסה לארץ, אף אחד לא בודק את החותמות בדרכון של אותו ישראלי. כך קורה שהרבה אנשים מצהירים שהם חזרו מאותו יעד ביניים, ובכך הם פוטרים את עצמם מבידוד, אף על פי שבפועל ביקרו במדינה שכל מי שחוזר ממנה מחויב בבידוד.

למרות פרסום תחקיר ב’ישראל היום’ כבר לפני כשלושה שבועות, עדיין לא נעשה שינוי בתהליך הכניסה בנתב”ג, והדרכונים של הנוסעים שנכנסים לישראל לא נבדקים.

בעבר, כשמדינות הוגדרו כ”ירוקות” או “אדומות”, היה צוות של אנשי רשות האוכלוסין בשירות משרד הבריאות, שתחקר נוסעים שחזרו לארץ. כרגע הצוותים הללו לא קיימים, ועם תנועה כל כך ערה כמו שאנחנו רואים בימים האחרונים בנתב”ג, ספק אם יצליחו לבדוק את הדרכונים של עשרות אלפי הנוסעים שעוברים בנתב”ג מדי יום.

מחר יישבר שיא נוסף כאשר בנמל התעופה יעברו יותר מ־30 אלף נוסעים.

ממשרד הבריאות נמסר: “רשימת המדינות שאליהן הנסיעה אסורה נקבעת בהתאם לתחלואה. אם אזרחים נוסעים לאותן מדינות דרך קונקשן, מדובר כמובן בהתנהלות לא תקינה ולא חוקית. כמו כן, נושא האכיפה מצוי בידי המשטרה”.

תגובת המשטרה: “לא התבקשנו לאכוף ואיננו אחראים על הנושא”.

ברשות האוכלוסין אומרים שאין להם קשר לזה ושבפעם הקודמת שהם ביצעו אכיפה בנתב”ג הדבר בוצע בהוראת משרד הבריאות, שלא נתן הוראה לבדוק דרכונים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות