מטורף: בגלל שלומיאליות במשטרה ייסגרו כ-1,000 תיקים פליליים

בגלל שיעור ההתחסנות הגבוה בישראל: לא יפתחו מעתה תיקים פליליים נגד מפרי בידוד - אלא רק יוטלו קנסות מנהליים על סך 5,000 שקלים • הסיבה? אין יותר "סכנת נפשות" בקורונה
חרדים 10
י"ד תמוז התשפ"א / 23.06.2021 23:26

מאות תיקי חקירה נגד מפרי בידוד ייסגרו ושבעה כתבי אישום יבוטלו – והכל בגלל טעות של המשטרה.

לפי דיווח של משה שטיינמץ ב’כאן חדשות’, המשטרה הטילה בשנת 2020 קנסות על כ-1000 חולים שהפרו בידוד, במקום לפתוח להם תיק פלילי – כהנחיית הפרקליטות בתחילת משבר הקורונה.

בפרקליטות גילו את הדבר בחודש ינואר ואז כצעד ראשון נחסמה במחשבי השוטרים האפשרות לתת קנס לחולה מאומת.

כעת, מחשש לטענה לאכיפה בררנית הוחלט לבטל את שבעת כתבי האישום שכן הוגשו בעבירה זו ולסגור מאות תיקי חקירה פליליים – ולהמירם בקנס כספי.

מהמשטרה נמסר בתגובה: בעקבות מורכבות המשימה באכיפה בתקופת הקורונה נגד חולים המפרים בידוד ובמטרה לייצר אחידות, המשטרה פועלת בהתאם להנחיית פרקליט המדינה להמרת התיקים הפלילים לקנסות מנהליים על סך 5,000 שקלים.

כעת,  בשל שיעור ההתחסנות הגבוה, לא יפתחו עוד תיקים פליליים נגד מפרי בידוד.

על פי הדיווח, בשנה שעברה עם פרוץ מגפת קורונה, החליטה פרקליטות המדינה שחולה מאומת שיפר בידוד יועמד לדין פלילי על סעיף “העושה מעשה העלול להפיץ מחלה שיש בה סכנת נפשות”, וקיבלה חוות דעת משפטית-רפואית שאומרת שקורונה היא דבר שיש בו סכנת נפשות.

אבל כעת, בעקבות שיעור ההתחסנות הגבוה, התקבלה החלטה אצל פרקליט המדינה כי אין יותר “סכנת נפשות” בקורונה – כך שאדם מפר בידוד אי אפשר עוד להגיד שהוא גרם לסכנת נפשות.

לכן, מעתה לא יהיו עוד חקירות פליליות נגד מפרי בידוד, אלא רק קנסות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות