פרופ’ נחמן אש: אני עדיין לא יכול לומר שאנחנו שולטים בהתפרצות

ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש בתדרוך מיוחד בעקבות העלייה בתחלואה "קוראים לאנשים שהזמינו טיסות לחו"ל לבדוק אם ניתן לבטל אותן" • ד"ר אלרעי-פרייס הבהירה שהחיסון יעיל נגד הזן המסוכן - אך ה"הזן ההודי מדבק ב-50% יותר. חשוב לדעת שגם מחוסנים ומחלימים עלולים להידבק"
חרדים 10
י"ג תמוז התשפ"א / 23.06.2021 20:09

התפרצות מחודשת: מנכ”ל משרד הבריאות פרופ’ חזי לוי, וממונה הקורונה פרופ’ נחמן אש, ערכו הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים – בה התייחסו לעלייה בתחלואה בימים האחרונים.

מנכ”ל משרד הבריאות אמר בתדרוך, כי היום אובחנו בישראל 101 מאומתים לנגיף קורונה. מדובר ביום שלישי ברציפות שבו מאובחנים במדינה יותר מ-100 מאומתים.

פרופ’ לוי הוסיף: “יש כרגע 534 חולים פעילים במדינת ישראל. אנחנו רואים מגמת עלייה. ב-8 ביוני היינו על 14 מאומתים בממוצע ביום, והיום אנחנו עומדים על 58. בקרב בני יותר מ-16 – 99 מאומתים היו מחוסנים באופן מלא ו-39 לא מחוסנים. בקרב בני 12-15 שלא חוסנו יש 115 חולים”.

לדבריו, “אנחנו מכירים את האירועים בבנימינה ומודיעין – אירועים שהתחילו מתושבים שחזרו מחו”ל והדביקו ילדים. התחלואה התפשטה בבתי הספר ולא רק בהם”.

על המגבלות שיוטלו אמר לוי: “אנחנו לא חוזרים לעטיית מסכות בחללים פתוחים, אך בחללים סגורים הרחבנו את הצו המורה על עטיית מסכות. עטיית מסכות בחללים סגורים תחול בכל המוסדות הרפואיים בעת מגע בין מטפלים ומטופלים ואף באזורי ההמתנה לרופא”.

ממונה הקורונה נחמן אש  אמר: “אם הזמנתם חבילת נופש לחו”ל – אנו ממליצים לבדוק אם ניתן לבטל אותה. לכל אורך התקופה האחרונה אנחנו ממליצים שאם הנסיעה לא חיונית – לא לנסוע לחו”ל עקב התחלואה הגבוהה בעולם, האפשרות להידבק בווריאנטים ולהביא אותם לארץ”.

הוא הבהיר כי נכון לעכשיו ישנם שני מוקדים שבהם החלה התפרצות – בנימינה ומודיעין. כמו כן ישנה התפשטות של המקרים למקומות אחרים – נתניה וכפר סבא. “אנו עושים מאמצים גדולים להכיל את התחלואה הזו על ידי תחקירים ובדיקות, אך עם זאת אני עדיין לא יכול לומר שאנחנו שולטים בהתפרצות הזאת”.

הממונה על בריאות הציבור, ד”ר שרון אלרעי פרייס אמרה: “בישראל 65% מהאוכלוסייה מוגנת, מחוסנת או מחלימה. הווריאנט ההודי מדבק ב-50% יותר, לכן אנחנו לא חושבים שאנחנו נמצאים היום בחסינות עדר”.

ד”ר שרון אלרעי-פרייס הבהירה כי החיסון של פייזר יעיל כנגד ווריאנט ‘דלתא’, אך קיימת ירידה מסוימת ביעילותו. “חשוב לדעת שגם מחוסנים ומחלימים עלולים להידבק. לכן אנחנו מבקשים בדיקה למי שבא במגע עם חולה מאומת – גם אם הוא מחוסן ומחלים. הוא לא נדרש בבידוד, אבל אנחנו רוצים שיידגם כדי לדעת אם נדבק. אם נראה במשך כמה ימים ברצף שיש מעל 100 חולים – נחזיר את חובת עטיית המסכות בחללים סגורים. לא בחללים פתוחים בשלב זה”.

היא הדגישה: “אנחנו צריכים לשמור על עצמנו ובעיקר על האוכלוסיה בסיכון ולעודד את מי שטרם להתחסן – לעשות זאת”,

בדיון שהתקיים מוקדם יותר היום בלשכתו של נפתלי בנט, על התפשטות נגיף הקורונה, בדגש על זן הדלתא – הוחלט:

1. מבצע לאומי לחיסון בני 12 ומעלה, בדגש על מאמץ הסברתי.

2. חידוש הפעילות של מערך קטיעת שרשראות הדבקה בשיתוף הרשויות המקומיות, אשר יתוגברו במשאבים בהתאם, במטרה לעצור את מוקדי ההדבקה בשלב מוקדם.

3. במידה וייחצה ממוצע 100 הנדבקים ביום למשך שבוע, תוחל חובת עטיית מסיכה בחללים סגורים. בשלב זה, המלצת גורמי המקצוע לאזרחי ישראל היא לשוב לעטיית מסיכות.

4. גופים הקשורים לניהול המאבק בנגיף (לדוגמא: משל”ט משרד הבריאות) ימשיכו את פעילותם, שתחוזק ותתוגבר במידת הצורך.

5. קמפיין הסברה להגברת מאמץ החיסונים והקפדה על חובת הבידוד, שייצא לדרך ממחר  – חמישי.

6. גיבוש תכנית להגברת האכיפה כלפי חולים מאומתים שיפרו בידוד. הנ”ל יועמדו לדין ויהיו נתונים לענישה חמורה.

7. החזרת “מגן אבות” לפעילות והגדלת היקף הבדיקות ל-10,000 ביום.

8. הגדלת היקף הבדיקות – ראש הממשלה קבע כי התקציב לא יהווה מגבלה בעניין זה.

9. נתב״ג ומעברי הגבול:

– הוחלט, כי ההחלטות שהתקבלו בעניין נתב״ג ייושמו גם בשאר מעברי הגבול הבינלאומיים.

– כל נוסע ישראלי לחו”ל יחתום על הצהרה בטרם עלייתו לטיסה, לפיה הוא מתחייב שלא להגיע בשעריהן של מדינות בסיכון גבוה. ההצהרה תיבדק בדלפק הקבלה לטיסה.

– דחיית ההיתר לכניסת זרים לישראל למטרות תיירות למשך חודש (מה-01/07 ל-01/08), למעט במסגרת מתווה התיירות הקבוצתית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות