שקד לגנץ: לא נתמוך בועדת חקירה I סער: החיפזון שלו לא מקובל

שר הביטחון העביר אתמול למשרדי האוצר והמשפטים טיוטת הצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לצוללות • אלא שבימינה הבהירו לו: זה לא חלק מההסכמים הקואליציוניים • סער, שנוטה לא לתמוך‎ בועדה, תקף התנהלותו של גנץ: "ההתנהלות שממהרים להוציא לתקשורת הודעות לא מקובלת"
חרדים 10
י"ג תמוז התשפ"א / 23.06.2021 16:17

‘ילד כאפות’ גם בממשלת השמאל? לאחר הודעתו של שר הביטחון, בני גנץ, כי בכוונתו לקדם את הצעת ההחלטה להקים ועדת חקירה לנושא הצוללות –  אנשי ימינה, ובראשם השרה איילת שקד, הבהירו לו כי הנושא לא נמצא בהסכמים הקואליציוניים, ולכן לא יתמכו בבקשתו.

לפי דיווח של ירון אברהם בחדשות 12, השרה שקד העבירה את המסר שהיא “מתנגדת לתרבות של ועדות חקירה”, ושמקרה האסון במירון הוא יוצא דופן, שלא כמו פרשת הצוללות, שנחקרה ואף הוגשו בה כתבי אישום.

לפי הדיווח, גם שר המשפטים, גדעון סער, לא שש לקבל החלטה שתומכת בהקמת הוועדה, אם כי בסביבתו אומרים: “הוא טרם החליט”.

בסביבת שר הביטחון מתעקשים שבכוונתם “ללכת עד הסוף”.

גנץ הודיע אתמול כי העביר למשרדי האוצר והמשפטים טיוטת הצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית, וכי בכוונתו להניח את הצעת ההחלטה בממשלה לקראת ישיבת הממשלה ביום ראשון – לאחר הטמעת וקבלת הערות המשרדים הרלוונטיים.

אלא שההחד שר גדעון סער הודיע בתגובה להודעת גנץ: “בלשכת שר המשפטים לא התקבלה, לא אתמול ולא היום, טיוטת הצעה להקמת ועדה חקירה ממלכתית לעניין הצוללות”.

מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה לטענת שר המשפטים: “הצעת ההחלטה בנוגע לוועדת החקירה לצוללות הועברה אתמול בשעה 16:46, באמצעות הייעוץ המשפטי למערכת הביטחון, לגורמי המקצוע הרלוונטיים במשרד המשפטים, לאחר שיחת תיאום בנושא. שיחות בנוגע להצעה התקיימו גם בין לשכות השרים”.

מלשכתו של סער נמסר בתגובה להודעת ההבהרה שיצאה ממשרד הביטחון: “סעיף 4 (ו) לתקנון עבודת הממשלה קובע כי לא תוגש על ידי שר הצעת החלטה לממשלה הנמצאת בסמכות שר אחר, ללא עמדת השר האחר. לפי סעיף 31 לחוק ועדות חקירה תשכ״ט-1968 השר הממונה על החוק הנ״ל הוא שר המשפטים. עוד במוצ״ש – לאחר שלשכת שר הבטחון פרסמה הודעה לתקשורת בנושא – הודע לה מלשכת היועמ״ש כי יש להעביר כל פניה בנושא דרך שר המשפטים”.

בלשכת שר המשפטים הוסיפו והבהירו: “ההתנהלות לפיה ממהרים להוציא לתקשורת הודעות על הצעות מחליטים, לפני קיום דיון, תיאום ועבודת מטה אינה מקצועית ואינה מקובלת.

“הקמת ועדת חקירה ממלכתית הוא נושא כבד משקל. החיפזון והעדר דיון מסודר עוד בטרם מונתה ועדת החקירה הממלכתית הקודמת עליה הוחלט רק ביום א׳ השבוע אינם מקובלים. שר המשפטים מתכוון לשמור על נוהלי עבודה מתוקנים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות