החגיגה של מפרי הנחיות הבידוד: עד היום הוגשו אפס כתבי אישום

ישראלים רבים הפרו במהלך שנת הקורונה את ההנחיות, אבל כעת מתברר: מבין כלל המפירים רק מקרה אחד הבשיל לכדי כתב אישום - וגם הוא יתבטל
חרדים 10
י"ג תמוז התשפ"א / 23.06.2021 14:09

מאז נכנסה הקורונה לחיינו לפני כשנה וחצי נרשמו לא מעט הפרות של ההנחיות מצד מי ששהו לצד חולה מאומת והפרו בידוד, הלכו ללא מסכה, או שהוא בכמות העולה על המותר במבנים – אך עד כה אף כתב אישום לא הוגש נגד אותם מפירים.

לפי דיווח בחדשות 13, עד כה הוגש רק כתב אישום אחד, נגד צעיר כבן 25 מהדרום, שבילה במסיבה בזמן שהיה חולה קורונה – והואשם בהפצת המחלה.

אלא, שלפי הדיווח, גם כתב האישום הזה צפוי להתבטל, לאחר שעורך דינו התלונן בבית המשפט על “אכיפה בררנית”.

עורך הדין הסביר, כי הפרקליטות נמנעה מלהגיש כתבי אישום נגד רבים אחרים שהפרו את הבידוד בזמן שחלו בנגיף.

לאחר בדיקת הפרקליטות התברר כי הטענה נכונה, וכי ביתר המקרים המשטרה חילקה קנסות – אך לא מסרה חומרים שהבשילו לכדי כתב אישום. לפי הדיווח, הדברים נבחנים כעת אצל פרקליט המדינה עמית איסמן.

לפי דיווח בחדשות 13, בין משרד הבריאות למשטרה אין תיאום, שכן למרות כל מה שידוע ממשרד הבריאות עד כה על מקרי ההתפרצות במודיעין ובבנימינה – החשודים בהפרת הבידוד כלל לא זומנו לחקירה במשטרה.

בבנימינה המשטרה טוענת כי משרד הבריאות העביר לה מידע מינימלי שלא ברור בשלב זה מה ניתן לעשות איתו. במודיעין החליטו לזמן את ההורים של הילדה שהפרה בידוד רק בתום ימי הבידוד – זאת למרות שהם מחוסנים, וכן ניתן לקרוא להם לתשאול כדי, לכל הפחות, להבין את שרשרת ההדבקה כמה שיותר מהר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות