פרופ’ חזי לוי חתם על צו חדש: אלה המקרים שמחוסנים יוכנסו לבידוד

מנכ"ל משרד הבריאות יוכל להורות על חובת עטיית מסכה במוסדות • לרופא מחוז או ראש שירותי בריאות הציבור יינתנו סמכויות להורות על בידוד למחלימים או מחוסנים • הממשלה מקימה מחדש את קבינט הקורונה
תמי גיל
י"ג תמוז התשפ"א / 23.06.2021 13:15

התפרצות הקורונה: מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ חזי לוי חתם אמש (שלישי) על תיקון לצו בריאות העם: נגיף קורונה, החדש, בידוד בית והוראות שונות.

לפי התיקון לצו, יהיה ניתן להטיל קנס בגובה 5,000 ש”ח על אחראי על קטין מתחת לגיל 12, אם הקטין מתגורר עימו והפר בידוד.

בנוסף, יש לעטות מסכה גם בשדה תעופה בין-לאומי, מעברי גבול, ובמקום שניתן בו טיפול רפואי.

כמו כן, רופא מחוז, מנכ”ל משרד הבריאות או ראש שירותי בריאות הציבור יוכל להורות למחוסן או מחלים לשהות בבידוד אם מתקיים אחד מהתנאים הבאים:

א. המחלים או המחוסן היה במגע הדוק עם חולה שנדבק בזן מסוכן של הנגיף או חשש למגע הדוק אגב אירוע תחלואה חריג.

ב. המחלים או המחוסן היה במגע הדוק עם חולה ונמצא דרך קבע במוסד שבו נמצאת אוכלוסייה לסיכון בתחלואה קשה, אוכלוסייה לא מחוסנת או אוכלוסייה שידוע שהיעילות של החיסון נמוכה בקרבה.

ג. המחלים או המחוסן היה במגע הדוק עם חולה במטוס.

בנוסף, מנכ”ל משרד הבריאות יוכל להורות על חובת עטיית מסכה במוסד למשך שבועיים כדי למנוע התפרצות של נגיף הקורונה.

בתוך כך, ממונה הקורונה פרופ’ אש, מנכ”ל משרד הבריאות פרופ’ חזי לוי וראש מערך שירותי בריאות הציבור ד״ר שרון אלרעי פרייס יקיימו היום בשעה 18:30 תדרוך עיתונאים בעקבות התפרצות הקורונה המחודשת.

הממשלה אישרה במשאל טלפוני את הקמתו והרכבו של קבינט הקורונה – שחבריו יהיו: רה”מ נפתלי בנט, ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד,שר הביטחון בני גנץ, גדעון סער, אביגדור ליברמן, עמר בר לב, ניצן הורוביץ, אורנה ברביבאי, איילת שקד, יפעת שאשא ביטון, זאב אלקין ומתן כהנא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות