‘יביא הרתעה’: בג”ץ אישר הריסת בית המחבל שרצח את יהודה גואטה הי”ד

בג"ץ אישר פה אחד את הריסת ביתו של המחבל מונתסר שלבי שרצח את יהודה גואטה הי"ד לפני כחודשיים בפיגוע ירי בצומת תפוח • "אין ספק שהרס מידי של בית המחבל סמוך לפיגוע יביא תוצאות הרתעה חזקות יותר"
חיים טוויל
י"ג תמוז התשפ"א / 23.06.2021 11:44

בג”ץ דחה היום (רביעי) פה אחד את העתירה שהוגשה נגד הריסת בית המחבל מונתסר שלבי, הנאשם ברצח יהודה גואטה הי”ד בפיגוע ירי לפני כחודשיים בצומת תפוח בשומרון.

בעמדת המדינה שהוגשה לבג”ץ היא עמדה על כך כי דין בית המחבל להיהרס, ודחתה את כל טענות משפחת המחבל אשר מיוצג על ידי עו”ד לאה צמל מארגון השמאל הקיצוני ‘המוקד להגנת הפרט’.

השופט עדי מינץ דחה את הטענה שלמחבל אין זיקה לבית – וכתב: “די במגורים מעת לעת בבית כדי להקים זיקת מגורים. היעדרות מן הבית אינה מנתקת כשלעצמה את הזיקה. המפגע גם ביצע שיפוצים בנכס”.

עו”ד חיים בלייכר מחוננו, המלווה את משפחת גואטה כנפגעי עברה: “דברי השופטים ביחס לצורך בצעדי הרתעה אלו ברורים. אין ספק שהרס מידי של בית המחבל סמוך לפיגוע יביא תוצאות הרתעה חזקות יותר. הגיע הזמן לאפשר לצה”ל לנקוט בצעדי הרתעה מידיים בלא צורך להמתנה לאישור בג”ץ על כל הריסה, בכך שאם לאחר מעשה יתברר שנעשתה טעות – ניתן יהיה לפצות את הנפגעים.

“במלחמה בטרור צריך נחישות, מהירות ועוצמה. יש לתת לצה”ל את הכלים והגמישות כדי להשיב מכה מידית לטרור, בלא מתן אפשרות לארגונים התומכים במחבלים להילחם בצה”ל דרך בתי המשפט”.

מארגון ‘בצלמו’, שמוביל את המאבק להרס בתי מחבלים נמסר: “מברכים על ההחלטה וקוראים לראש הממשלה נפתלי בנט עוד להנחות מיידית את הכוחות להרוס עוד הערב את הבית .

“כל רגע שבית המחבל עומד על תילו זה פרס לטרור. הרס בתי מחבלים זה כלי חשוב במאבק בטרור ובהרתעת הטרור וחשוב להתמיד בו במיידי.

“בנוסף אנחנו קוראים לשר הביטחון להוציא צווי הריסה לבתי המחבלים הפלסטינים שרצחו את יגאל יהושע בלינץ האכזרי בלוד. אין סיבה שבתיהם יישארו על תילם”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות