ח”כ מרע”מ הוביל מרד, עבאס נשאר לבד – וספג ביזיונות מאחמד טיבי

בעקבות מרד שהוביל ח״כ ווליד טאהא לצד לחצים ממשפחות ערביות: רע"ם חזרה בה מההסכמות עם בנט ושקד על חוק האזרחות • טיבי מ'משותפת' התגרה בעבאס: ״איפה ועדת הפנים שהבטיחו לך?"
אריה ריבקינד
י"ג תמוז התשפ"א / 23.06.2021 01:49

הפלונטר של חוק איחוד משפחות: סיעת רע”ם חזרה בה מהסכמה עקרונית שהושגה ביום שני בפגישה שהתקיימה בין מנסור עבאס, נפתלי בנט, איילת שקד ונציגים נוספים.

מי מחמיץ דבר כזה? גם מילגות, גם אפשרות לעבוד וגם תואר יוקרתי

למה זה חשוב? אלה הדברים הכי לא צפויים שקורים לרוחצים בחופי הים

למה ישנם חרדים שמחפשים דווקא יעדים כאלה מוזרים בחו”ל?

לפי הדיווח ב’כאן חדשות’, הסכמה קרסה לאחר שנציגי משפחות ערביות שסובלות מהחוק צלצלו לכל לשכות הח”כים של רע”מ והבהירו להם כי הפשרה אינה מתקבלת עליהם, זאת לצד ביקורת ציבורית בחברה הערבית.

לפי דיווח של מוחמד מג׳אדלה בחדשות 12, הנסיגה התרחשה בעקבות משבר בתוך רע”מ, לאחר שח״כ ווליד טאהא הוביל את המרד וגייס את ח”כ מאזן גנאים ואת ח״כ סעיד אלחרומי לצדד בעמדתו השוללת את החוק בכל צורה. השלושה הצליחו להשאיר את יו”ר הסיעה מנסור עבאס בעמדת יחיד.

גם ח”כ אחמד טיבי מ’משותפת’ התגרה היום במנסור עבאס – וצחק עליו: ״איפה ועדת הפנים שהבטיחו לך? עד לרגע זה היא לא הוקמה. לפי מה שאני שומע גם רוצים לקחת ממך את הסמכויות״.

מנסור עבאס, מצידו, ענה ללחץ מצד ראשי הקואליציה: תנו לנו זמן להסתגל למשמעת הקואליציונית, זאת הפעם הראשונה שמפלגה ערבית במעמד הזה.

לפי ההסכמה עם שרת הפנים, החוק היה אמור לעבור בקולות הקואליציה, אך עם מתן הקלות שתאשר איילת שקד מאוחר יותר. בין ההקלות שהושגו: מתן טיפול רפואי למשפחות ערביות בישראל, ביטול הבדיקות הגנטיות, מתן רשיונות נהיגה בישראל למשפחות, והענקת פטור לזוגות שנישאו לפני 2003 – באישור השב”כ.

כעת כאמור, ההסכמות קרסו, ושקד מצידה קרובה לאבד סבלנות ומציבה אוליטימטום כדי להגיע לפתרון: אם עד שבוע הבא לא יושגו הסכמות, היא תעלה את החוק להצבעה גם בלי הסכמות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות