ככה מנצחים את המגיפה? ליקויים במערך בדיקות הקורונה בנתב”ג

הבדיקה שנעשתה מהגרון לא נלקחת בצורה תקינה מעומק הגרון, כפי שנקבע בנוהל, אלא מהפנים של הלחי • החברה החדשה שמבצעת את הבדיקות מתקשה בהכשרת עובדים מיומנים • מנכ"ל משרד הבריאות: "החברה בעקומת למידה מהירה" • החברה: "גורמים מתחרים פועלים להכפיש אותנו"
חרדים 10
י"ג תמוז התשפ"א / 23.06.2021 00:08
מחדל נתב”ג של ממשלת בנט: בהנהלת משרד הבריאות מצביעים על ליקויים בביצוע בדיקות הקורונה בנמל התעופה בן גוריון,  זאת לאחר שלפני כשבוע נכנסה חברה חדשה – ‘פמי פרימיום’ – למתחם הבדיקות.

לפי דיווח הערב (שלישי) של קטי דור ב’כאן חדשות’, מהליקויים שנחשפו עלה כי הבדיקה שנעשתה מהגרון לא נלקחת בצורה תקינה מעומק הגרון, כפי שנקבע בנוהל, אלא מהפנים של הלחי כדי להקל על הנבדקים. עם זאת, הבדיקה מן האף תקינה.

כמו כן, יש גם בעיה של הכשרת עובדים מיומנים. החברה גייסה מספר רב של עובדים בזמן קצר, ועדיין יש להעביר אותם הכשרה ראויה.

בנוסף עלו ליקויים בהעברת מידע ממחושב על תוצאות בדיקות למשרד הבריאות.

מחברת ‘פמי פרימיום’ נמסר ל’כאן חדשות’: “הבידוק בנתב״ג מתבצע על ידינו במהירות, יעילות ומקצועיות. צר לנו כי גורמים מתחרים פועלים להכפיש אותנו”.

מנכ”ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי אמר ל’כאן חדשות’ בתגובה לפרסום: “החברה בעקומת למידה מהירה, גורמים בתחום המעבדות מכשירים אותם ויש בקרת אכות רציפה”.

לצד זאת, בכירים במשרד הבריאות אומרים: “אנחנו נמצאים בנקודה דומה לזו שבה הייתה בריטניה, והעובדה שהזן דלתא ההודי הפך להיות הדומיננטי יכולה בהחלט לגרום לחוסר יכולת להשתלט על ההתפרצות הנוכחית, ולראות תחלואה גם במחוסנים אם כי קלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות