מחדל: רק 10% מבני 15-12 התחסנו; המשטרה תאכוף בידוד גם לבני 12

ללא חיסון משמעותי של בני ה-15-12, לא ניתן יהיה לדכא את ההתפשטות הזן ההודי • גורם בכיר: אם היו ממליצים לחסן כבר לפני 3 שבועות - היינו מגיעים ליעד של 80-70 אחוז. כעת, אחרי כל הפייק, לא מאמין שנעבור את הרף של 50% • מי שלא יתחסן החודש ייאלץ להמתין לספטמבר
חרדים 10
י"ג תמוז התשפ"א / 22.06.2021 23:39

למרות שמשרד הבריאות הוציא המלצה גורפת לחסן את כל בני הנוער בגילאי 15-12, מספר המתחסנים בקבוצת הגיל הזאת נותר נמוך מאוד – ועומד על 10% בלבד.

מי מחמיץ דבר כזה? גם מילגות, גם אפשרות לעבוד וגם תואר יוקרתי

למה זה חשוב? אלה הדברים הכי לא צפויים שקורים לרוחצים בחופי הים

למה ישנם חרדים שמחפשים דווקא יעדים כאלה מוזרים בחו”ל?

לפי דיווח בחדשות 12, בניסיון לשכנע את בני הנוער והוריהם לגשת להתחסן, קופות החולים יחלו בקמפיינים בדיגיטל ויגייסו משפיענים לקמפיינים לעידוד ההתחסנות. לצד זאת יישלחו סמסים להורים מדי יומיים-שלושה, עד שייקחו את ילדיהם להתחסן. גם רופאים יגויסו למאמץ ויתקשרו להורים בניסיון לשכנע אותם בעצמם.

למרות מאמצי האכיפה בנתב”ג, ההערכה היא שללא חיסון משמעותי של בני הנוער בני ה-15-12, לא ניתן יהיה לדכא את ההתפשטות המהירה של הווריאנט ההודי.

גורם בכיר באחת מקופות החולים אמר לחדשות 12: “אם במשרד הבריאות היו ממליצים כבר לפני שלושה שבועות המלצה גורפת לחסן את כל בני 15-12 ולא רק את קבוצות הסיכון – היינו יכולים להגיע ליעד של 80-70% בגילאים הללו”.

בינתיים, בני נוער רבים נחשפו למידע כוזב שמפיצים מתנגדי חיסונים באינטרנט, ולכן אותו גורם בכיר אומר: “לא מאמין שנעבור את הרף של 50% מתחסנים בגילאים האלה”.

מלאי החיסונים הקיים בישראל הוא כמיליון וחצי ותוקפם יפוג בסוף חודש יולי. כל המתחסנים החדשים יוכלו לקבל מנה ראשונה רק עד 9 ביולי, כדי שיוכלו לקבל מנה שנייה בתוקף.

היתר יידרשו להמתין למשלוח החיסונים הבא שיגיע ככל הנראה רק בעוד שלושה חודשים.

בתוך כך, הזינוק  בהיקף הנדבקים הוביל את המשטרה להגביר את האכיפה על החוזרים ממדינות מסוכנות. כמה מאות שוטרים יאכפו את הפיקוח אחר המבודדים שנמצאים בבתיהם.

מהמשטרה נמסר הערב, כי לאור התפרצות הקורונה במקומות מסוימים יוגבר הפיקוח על הבידוד מגיל 12 והלאה – כאשר עד היום הפיקוח היה רק מגיל 16. לפי המשטרה, מתחת לגיל 12 האכיפה תהיה כנגד ההורים. “הסיבה היא שרוב הנדבקים הם בגיל הזה”, אומרים במשטרה.

כמו כן תהיה יותר הקפדה בנתב”ג על אי ביצוע בדיקות קורונה או הגעה ללא בדיקה. אכיפה אינטנסיבית יותר תתבצע גם במקומות שיש בהם התפרצויות מחודשות.

בתוך כך, במשטרה זימנו לחקירה את הוריה של ילדה ממודיעין ששבה לפני שבועיים מחו”ל, הפרה את הבידוד שנשלחה אליו, הלכה לבית הספר ואז התברר שחלתה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אתם מאמינים לשטויות שאתם כותבים ?
    23/06/2021 01:56
    ח. ש.ו.ב.
  1. למה לחסן ילדים בתרכיב לא ידוע נגד מחלה שלא מסוכנת להם ??????