ליברמן החליט: התשלום על חל”ת לבני 45 ומטה יסתיים בסוף יוני

משרד האוצר הודיע: לא תוארך תקופת תשלום דמי האבטלה מעבר למועד בחוק • עם זאת, יינתן מענה נקודתי למובטלים מעל גיל 45 ולעובדים בענפים שטרם שבו לתעסוקה מלאה • זו התכנית של שר האוצר ליברמן
יוני גרין
י"ב תמוז התשפ"א / 22.06.2021 20:27

שר האוצר אביגדור ליברמן הודיע היום (שלישי) כי הענקת דמי האבטלה לעובדים שהוצאו לחופשה ללא תשלום בתקופת הקורונה תסתיים בסוף חודש יוני.

מי מחמיץ דבר כזה? גם מילגות, גם אפשרות לעבוד וגם תואר יוקרתי

למה זה חשוב? אלה הדברים הכי לא צפויים שקורים לרוחצים בחופי הים

למה ישנם חרדים שמחפשים דווקא יעדים כאלה מוזרים בחו”ל?

שר האוצר ציין בהודעתו את שיעור האבטלה הנמוך – 7.5%, ואת פתיחת המשק המלאה.

“בעקבות חזרת המשק לפעילות כמעט מלאה ולאור העובדה שקיימות כ-130 אלף משרות פנויות בשוק העבודה, החלטתי לסיים את מדיניות החל”ת במועד הקבוע בחוק – סוף חודש יוני”, אמר ליברמן.

“יחד עם זאת, יש עדיין מספר מצומצם של ענפים מוגבלים, מובטלים בגילאים מבוגרים, אוכלוסיות מוחלשות, נשים בהריון ומורי דרך – חשוב לא להפקיר אותם. לכן איתרנו פתרונות נקודתיים עבורם. מגוון הפתרונות רחב, דוגל בעידוד היציאה לעבודה וכולל בין היתר חל”ת גמיש והכשרות מקצועיות”.

בנוסף להחלטה לא להאריך את תקופת התשלום עבור חל”ת, במשרד האוצר הודיעו על צעדים, שמטרתם להקל על אוכלוסייות המתקשות לשוב למעגל העבודה:

• מובטלים מעל גיל 45 יהיו זכאים לתוספת של מחצית מימי הזכאות שנוצלו על ידם בתקופת הקורונה (מרץ 2020 עד סוף יוני 2021), וזאת עד לסוף שנת 2021.

• קיצור תקופת האכשרה: התקופה בה נדרש אדם לעבוד לפני שייצא לאבטלה תיוותר שישה חודשים מתוך 18. מחודש אוקטובר ואילך תקופת האכשרה תעלה ל-10 חודשים מתוך 18. טרם משבר הקורונה תקופת האכשרה הייתה 12 מתוך 18 חודשים.

• המשך תשלום כפל קצבאות: על מנת לתת מענה לאוכלוסיות מוחלשות הזכאיות לקצבת דמי אבטלה ולקצבאות נוספות, ימשיך לחול הקפאת קיזוז הקצבאות עד לסוף שנת 2021.

• ביטול ההפחתה בגובה 30% מדמי אבטלה למובטלים הלומדים בהכשרות מקצועיות: במטרה לעודד יציאתם של עובדים או מובטלים להכשרה מקצועית או הסבה מקצועית, ועל מנת לסייע להם לשוב לשוק התעסוקה ולמסלול של צמיחה, הוחלט לבטל באופן קבוע את ההפחתה בגובה 30% בדמי אבטלה למובטלים המשתתפים בהכשרה מקצועית.

• הזכאות לדמי אבטלה בזמן החל”ת תשוב להיות על פי התנאים טרום הקורונה: מעתה, על מנת שעובד יהיה זכאי לדמי אבטלה בזמן הוצאתו לחל”ת הוא יידרש לעמוד בתנאים הבאים: החל”ת הוא ביוזמת המעסיק; לתקופה של 30 ימים רצופים לפחות; בתנאים שהיו נהוגים לפני משבר הקורונה.

• יולדות שכירות השוהות באבטלה ממושכת לפני הלידה, יקבלו דמי לידה עד לתום 2021.

• הארכת אפשרות המימוש של מענק לעובדים בשכר נמוך – “חל”ת גמיש”: המענק שניתן על חזרה לעבודה עד 30 באפריל יוארך לחוזרים לעבודה העומדים בקריטריונים עד ל-30 ביוני.

• במטרה לסייע לציבור מורי הדרך, דאגנו במשרד האוצר ביחד עם משרד החינוך לאפשר להם להצטרף למסגרת “גנים ובתי ספר מלמדים בקיץ”. מורי הדרך שיהיו מעוניינים בכך, יוכלו לעבוד לצד עובדי ההוראה במסגרת זו ולתרום ממיטב ניסיונם והידע המקצועי הייחודי שהם מביאים עימם לטובת מערכת החינוך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות