“מחבל”, “סתום את הג’ורה”: בן גביר הרעיד בצעקות את כנס אפרטהייד

מפגש בכנסת על "בין כיבוש לאפרטהייד" שארגנו הח"כים תומא-סלימאן ומוסי רז הפך לקרב קללות וצעקות בין חברי כנסת • בן גביר הטיח בסילמאן: "את טרוריסטית ומחבלת, אני מוכן להסיר את החסינות שלי, תתבעי אותי"
חרדים 10
י"ב תמוז התשפ"א / 22.06.2021 14:28

קללות וצעקות הוטחו היום (שלישי) בכנס שארגנו חבר הקואליציה מוסי רז ואעידה תומא סלימאן בכנסת – תחת הכותרת ‘ישראל – 54 שנים לכיבוש או אפרטהייד’.

המהומה בין חברי כנסת מהימין לחברי כנסת ערבים ומהשמאל התחוללה כאשר ח”כ איתמר בן גביר הגיע אל הדיון.

חבר הכנסת עופר כסיף מ’המשותפת’ צעק לעברו: “תסתום את הפה, יא חתיכת ***, חתיכת פשיסט גזען, כלומניק, אפס”. בן גביר ענה לו: “שקט, יא מחבל, לך תזדהה עם האויבים שלנו, אתם חבורה של מחבלים וחצופים”.

סלימאן התערבה לטובת חבר סיעתה כסיף – וצעקה על בן גביר: “תסתום את הג’ורה הזו”.

בן גביר הטיח בסילמאן: “עאידה, את לא מגנה כשרוצחים חייל, את לא מגנה… את טרוריסטית ומחבלת, אני מוכן להסיר את החסינות שלי, תתבעי אותי”.

הוא כינה את חברה לרשימה אחמד טיבי “מחבל”, והח”כ הערבי השיב לו: “גזען”.

בן גביר המשיך לצעוק, בניסיון למנוע מדוברים שהוזמנו להשמיע את דבריהם. כך למשל הוא טען שאחד האורחים בכנס, עומאר שקיר, הוא “מחבל”, ושאל את ח”כ עאידה תומא סלימאן: ”איך את נותנת לאדם כזה לדבר בכנסת ישראל?”

סלימאן השיבה: ”בכיף אני נותנת לו, בכבוד”.

בהמשך בן גביר המשיך להתפרץ,  וכאשר לגם מים מכוס שהיתה על השולחן – ח”כ תומא סלימאן אמרה לו: ״תשתוק. למה אתה שותה מהמים שלנו?”.

בן גביר הגיב: ״זה מים Made In Israel״.

יצוין, כי העיתונאי והפעיל החברתי יוסף חדאד – המזדהה עם עמדות הימין בישראל, לא הורשה להיכנס, תוך שהקהל קורא לעברו “בוגד” בעברית ובערבית. הוא נכנס לבסוף בעקבות התערבות של ח”כ אביר קארה.

ח”כ עמיחי שיקלי מימינה פנה כבר אתמול ליועצת המשפטית של הכנסת בדרישה למנוע את השתתפותם של גורמים תומכי BDS בכנס. שיקלי אמר בכנס: “מרצ חצתה את הקווים. מי שמשווה בין מדינת ישראל למשטר האימים הגזעני של דרום אפריקה, אין לו שום קשר לציונות”.

מוקדם יותר היום פנו ח”כים מהקואליציה – ובהם מירב בן ארי מיש עתיד, צבי האוזר מתקווה חדשה, עידית סילמן מימינה, יבגני סובה מישראל ביתנו ומיכאל ביטון מכחול לבן – במכתב ליו”ר הכנסת מיקי לוי, שבו גינו בחריפות את הכנס: “מבקשים להביע שאט נפש מהניסיון לעשות בכנסת שימוש כאכסניה לכנס המנסה לייחס לישראל מדיניות אפרטהייד”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות