“ממשלת השמד” בפעולה: כך תימנע השליטה של החרדים במינוי דיינים

השר לשירותי דת מבקש להביא לאישור הממשלה הצעה המגדילה את הייצוג הנשי בוועדה לבחירות דיינים • התוצאה: הפחתת הנציגות החרדית ושליטה של הנציגות הדתית לאומית והחילונית
חרדים 10
י"ב תמוז התשפ"א / 22.06.2021 10:17

השר לשירותי דת, מתן כהנא מימינה, יביא בשבוע הבא לאישור הממשלה הצעת חוק המגדילה את הייצוג הנשי בוועדה לבחירת דיינים – מהלך  שישנה את יחסי הכוחות בוועדה ויעניק רוב לנציגות הדתית לאומית והחילונית. כך נחשף הבוקר (שלישי) ב’ידיעות אחרונות’.

מי מחמיץ דבר כזה? גם מילגות, גם אפשרות לעבוד וגם תואר יוקרתי

למה זה חשוב? אלה הדברים הכי לא צפויים שקורים לרוחצים בחופי הים

למה ישנם חרדים שמחפשים דווקא יעדים כאלה מוזרים בחו”ל?

מטרת המהלך היא להוביל למינוי של יותר רבנים ציונים ובוגרי צבא.

בוועדה לבחירת דיינים מכהנים כיום 11 חברים: שני שרים, שני חברי כנסת (אחד מהקואליציה ואחד מהאופוזיציה), שני הרבנים הראשיים לישראל, שני דיינים מבית הדין הרבני הגדול, שני נציגי לשכת עורכי הדין, וטוענת רבנית הממונה על ידי השר לשירותי דת.

בתקופה בה ש”ס ויהדות התורה היו חלק מהקואליציה הן כיהנו באופן קבוע בנציגות של אחד השרים ואחד מחברי הכנסת. יחד עם הרבנים הראשיים והדיינים, היה רוב של שישה נציגים חרדים.

בשל כך גם הונהגה שיטה לפיה רק שליש מהדיינים הנבחרים הם דתיים-ציונים. בשל הרוב שהחזיקו, ש”ס ויהדות התורה הטילו וטו על מועמדים שנחשבו לטעמם ליברליים.

לקראת המינוי בשנה הקרובה של שישה דיינים אזוריים ושלושה לבית הדין הגדול, מנסה השר כהנא לשנות את יחסי הכוחות בוועדה, וקובע כי לפחות מחצית מהנציגות הפוליטית בוועדה תהיה מורכבת מנשים.

למעשה מדובר בשינוי ממשי, שכן כיוון שכהנא והשר זאב אלקין הם השרים שיכהנו בוועדה, נציגות חברי הכנסת תהיה על טהרת הנשים.

מכיוון שבמפלגות החרדיות לא מכהנות נשים, יהיה מדובר בשבעה נציגים דתיים לאומיים וחילונים מול ארבעה חרדים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות