אחרי שיחות עם חרדיות: בן זוגה של השרה ממרצ באמירה מפתיעה

אחרי שהשרה תמר זנדברג, הודיעה כי תתנגד ליוזמת רשות הטבע והגנים להגדיר שעות רחצה נפרדות במעיינות - מגיעה תגובת-נגד מעניינת מצד בן זוגה, אורי זכי: "אני חושב שיש מקום, במשורה ובצורה מוגבלת, לאפשר זמנים לרחצה נפרדת" • ומה השיב לגולשים שתקפו אותו?
אבי כץ
י"ב תמוז התשפ"א / 22.06.2021 00:33

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, הודיעה בתחילת השבוע כי תתנגד ליוזמה של רשות הטבע והגנים להגדרת שעות רחצה נפרדות לנשים ולגברים במקורות מים, משום ש“הפרדה מגדרית היא סוג של הדרה ומהווה פגיעה מהותית בשוויון”.

מי מחמיץ דבר כזה? גם מילגות, גם אפשרות לעבוד וגם תואר יוקרתי

למה זה חשוב? אלה הדברים הכי לא צפויים שקורים לרוחצים בחופי הים

למה ישנם חרדים שמחפשים דווקא יעדים כאלה מוזרים בחו”ל?

אלא שהיום הגיעה תגובת-נגד מעניינת מצד  בן זוגה של השרה תמר זנדברג, אורי זכי, המכהן כיו”ר הנהלת מפלגת מרצ.

זכי, המנהל אורח חיים מסורתי ומניח תפילין, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: “אני חושב שיש מקום, במשורה ובצורה מוגבלת, לאפשר זמנים לרחצה נפרדת במעיינות ומקווי מים בשמורות טבע בהם מתקיימת רחצה מסודרת, בדומה לבריכות עירוניות. צריך לאפשר לכל הקבוצות באוכלוסייה להנות משכיות החמדה של הטבע בארצנו. הדרת נשים היא פסולה ויש להלחם בה. לעיתים דווקא הפרדה מונעת הדרה”.

העיתונאית והבימאית טליה פלד קינן הגיבה לו: “אורי, ההפרדה היא הקצנה נוראית שאינה מחוייבת המציאות ופוגעת במתונים שבמגזר החרדי ובנו. דבר קצת עם נשים חרדיות ותבין. הכל נובע מכוח פוליטי ומשחקי שליטה על גבן של נשים. בחו״ל זה לא קורה. למה? כי הפוליטיקה שם לא מאפשרת. אין סיבה שההקצנה הזאת תתאפשר בישראל. לא על הגב שלנו”.

זכי השיב לה: “למעשה קיימתי ביומיים האחרונים שיחות עם נשים חרדיות שאני מעריך. נשים חזקות עם קריירה. כולן תמכו בהפרדה הספציפית הזו ואמרו שהמצב כרגע מדיר אותן ואת משפחתן”.

אחד הגולשים הגיב: “אין בעיה להפרדה. זה דבר נפלא. רק חבל שהגברים שנלחמים עבור הפרדה הם אלו שרוצים שנחיה כבני ברק. הדיון הוא כלל לא האם ראוי שיהיה הפרדה ברחצה אלא האם במרחב הציבורי נחיה שבצד אחד של הכביש נשים ובצד שני גברים כי הדרת נשים היא פסולה”.

זכי השיב לו: “אני חושב שיש הבדל בין הפרדה ברחוב (פסולה בכל מקרה) לבין הפרדה במקומות רחצה, שהגם שאני עצמי לא אנקוט בה, אני מבין את הסיטואציה המביכה אותה היא מבקשת למנוע ממי שזוהי דרכו. להחיל כלל גורף לאור מקרה קיצון זו לא דרך נכונה לקביעת מדיניות”.

שי גליק, מנכ”ל ארגון ‘בצלמו’, בירך על דבריו של זכי: ”ניכר שישנו רוב גדול בציבור הישראלי כולל בשמאל שמבין שנתינת זכות לציבור הדתי למעיינות בטבע אינם הדרה או אפלייה אלא זכויות לכל אזרחי ישראל ליהנות ממשאבי הטבע. אני משוכנע שהיועץ המשפטי לממשלה שהינו אדם דתי מבין את חשיבות הדבר ויאשר כבר בקיץ הקרוב את הפיילוט להפרדה במעיינות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כנראה שיש מתוך מרץ כאלה שבעלי שפיות
    22/06/2021 14:12
    הילה
  1. מובן שבמקום שמורידים בגדים צריך שיהיה הפרדה..לא מובן שכל בר דעת מבין זאת אפילו תינוק מבין זאת..מלבד בעלי חיים והמבין..