מקלב לשר כהנא: ‘הפשרות שלך באות מבית מדרשם של הרפורמים’

ח"כ אורי מקלב תקף את השר לשירותי דת מתן כהנא על מה שכינה "מסכת השקרים" שהציג במליאה • "רוב הציבור רוצה נישואין וגירושין אמיתיים ולא מזויפים, הציבור רוצה כשרות אך אתם מרמים את הציבור"
אריה ריבקינד
י"ב תמוז התשפ"א / 21.06.2021 21:18

בנאום שנשא הערב (שני) במליאת הכנסת, תקף ח”כ אורי מקלב את השר לשירותי דת מתן כהנא על מה שכינה “מסכת השקרים” אותה הציג קודם לכן במליאה.

מי מחמיץ דבר כזה? גם מילגות, גם אפשרות לעבוד וגם תואר יוקרתי

למה זה חשוב? אלה הדברים הכי לא צפויים שקורים לרוחצים בחופי הים

למה ישנם חרדים שמחפשים דווקא יעדים כאלה מוזרים בחו”ל?

“לצערנו שר הדתות הציג כאן בפני חברי הכנסת מסכת של שקרים וכזבים שאינם מתכתבים עם המציאות בשטח, הם מפרשים את הזהות היהודית באופן שונה מאיתנו”, אמר מקלב.  “עומד כאן שר הדתות, שהוא חבר מפלגתו של ראש הממשלה שהשלה את ציבור בוחריו בשנה האחרונה – ומצפה שאנחנו נאמין להם, כי ישמרו על הקדוש והיקר לעם ישראל”.

מקלב המשיך: “‘הרוצה לשקר ירחיק עדותו’. כולנו ראינו כיצד ראש העיר בחריש ניסה להביא חוק עזר המתיר מסחר בשבת, אך אנחנו נלחמנו כנגד זה, חשפנו את האמת ואף משפטנים בכירים שאתה מעריך ומוקיר קבעו כי החוק אותו הוא מנסה להעביר הוא ההפך משמירת השבת. כזו שבת אתה רוצה שתהיה בארץ?

“הצעת אי האמון הזו מחדד את הנושא הזה – זה נקרא מדינה יהודית? במה המדינה הזו תתבסס כמדינה יהודית אם לא על שמירת השבת, על הכשרות, על הנישואין והגירושין על פי ההלכה.

“גם אם יש קבוצה של רבנים כאלה ואחרים המציגים מצג שווא, עוברים באוניברסיטאות ומנסים להציג יהדות אחרת, שלטענתם היא מאירת פנים יותר, אך כל זה לא עוזר להם, אנחנו עוברים מדי שבוע בארץ, אנחנו נפגשים עם הציבור, הם מנותקים מהשטח. הציבור בארץ רוצה יהדות אותנטית-שורשית, המסורה לנו מדורי דורות.

“כמה עליה יש ברישום נישואין, כמה התעוררות יש להקפדה על הכשרות? אין עיר שאין שם התעוררות. הייתי לאחרונה בעיר הרצליה. ראינו שם התעוררות עצומה. ברחוב הראשי כמעט כל חנות בעלת תעודת כשרות – זו המציאות אותה הם מנסים להסתיר”.

מקלב הציג בפני חברי הכנסת את מכתבם של גדולי ישראל, בהם הגאון רבי שמעון בעדני, אשר יצאו חצץ כנגד ראש עיריית חריש: “את השקר הזה אנחנו נמשיך לחשוף”, אמר מקלב,  “הדברים הללו הם בליבה של צביון המדינה. אנשים המתיימרים להיקרא אנשים מאמינים שולפים את הטלפיים שלהם בניסיון להגיד ‘כשר אני’. אנחנו לא מכירים לא פשרות ולא ויתורים בדברים הקדושים והיקרים לנו. הם מביאים את זה מבית המדרש של הרפורמים. אצלנו אין פשרות”.

הוא הדגיש: “רוב הציבור רוצה נישואין וגירושין אמיתיים ולא מזויפים, הציבור רוצה כשרות אך אתם מרמים את הציבור, זו זכות הקיום שלנו כמדינה – שום דבר אחר לא יביא לנו את זכות הקיום שלנו בארץ הזו”.

ח”כ מקלב סיפר לחברי הכנסת: “פעם אחת קרה  שהסמקתי במליאה. עלה כאן על דוכן הכנסת אחד מחברי הכנסת של יש עתיד, ודיבר על זכות הקיום של עם ישראל בארץ ישראל, והביא כראיה את מתן התורה והתורה הקדושה. פנה אליו אחד מחברי הכנסת מהסיעות הערביות ואמר לו: ‘אבל אתה עצמך לא מקיים את כל מה שנכתב בתורה כיצד אתה דורש את ארץ ישראל לידך’.

“כל הקשר שלנו לארץ ישראל הוא קיום המצוות על פי המסורת הנהוגה מאב לבן, זו המסגרת שלנו ואי אפשר לפרוץ אותה. ערעור הסטאטוס קוו מערער את כל זכות הקיום שלנו כאן בארץ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות