השר לפיד בסיעה: “ההרס וההזנחה במשרדי הממשלה בלתי נתפסים”

שר החוץ תקף בפתח ישיבת הסיעה: "אנחנו מתחילים לעבוד מתחת לאפס. מדיניות החוץ הופקרה לטובת אינטרסים אישיים" • סיפר: "התנהל דיון סביב השאלה איך נוודא שהציבור החרדי יידע ויבין שזו לא חקירה נגדו, אלא בעדו"
אריה ריבקינד
י"א תמוז התשפ"א / 21.06.2021 15:29

שר החוץ יאיר לפיד נשא בצהרים (שני) דברים בישיבת סיעת ‘יש עתיד’ בכנסת – ותקף את הממשלה הקודמת.

מי מחמיץ דבר כזה? גם מילגות, גם אפשרות לעבוד וגם תואר יוקרתי

למה זה חשוב? אלה הדברים הכי לא צפויים שקורים לרוחצים בחופי הים

למה ישנם חרדים שמחפשים דווקא יעדים כאלה מוזרים בחו”ל?

“ישבתי אתמול בישיבת הממשלה ואני רוצה להגיד לכם מה ראיתי: ראיתי אנשים שבאו לעבוד. לא באו לריב, לא באו להעליב, באו לעבוד. תקנון עבודת הממשלה – שבממשלה הקודמת לא אושר במשך שנה שלמה – אושר אחרי 25 דקות. מינויים של 35 שגרירים וקונסולים שהממשלה הקודמת תקעה מאוגוסט שעבר, אושר בשעה הראשונה.

לדבריו, “היו אי הסכמות, אבל אנשים הקשיבו אחד לשני מתוך כבוד הדדי. בסוף החלטנו מה עושים ושלחנו את הדרג המקצועי לבצע”.

הוא ציין, כי “על הקמת ועדת החקירה הממלכתית לאסון הר מירון התנהל דיון סביב השאלה איך נוודא שהציבור החרדי יידע ויבין שזו לא חקירה נגדו, אלא בעדו. שהחקירה נועדה להציל חיים. גם פה, הדיון היה ענייני, חף מאינטרסים. כשהיועץ המשפטי לממשלה דיבר אף אחד לא חשב שהוא האוייב שלו, בסוף התקבלו החלטות והתחיל תהליך עבודה”.

לפיד הדגיש: “זה מה שהולך להיות עכשיו. אני מתנצל מראש בפני העיתונאים, זה הרבה פחות מעניין ממה שקרה בממשלה הקודמת”.

הוא הוסיף: “ההרס וההזנחה שמצאנו במשרדים הם בלתי נתפסים. אנחנו לא מתחילים לעבוד מאפס, אלא מתחת לאפס. במקום לדאוג למדינה, הממשלה הקודמת דאגה רק לעצמה ולמקורביה. הכלכלה היא איזור אסון גמור. מדיניות החוץ הופקרה לטובת אינטרסים אישיים. מערכות חיוניות כמו המשטרה והבריאות צריכות החייאה דחופה.

“אני קורא מפה לציבור לגלות סבלנות. אנחנו נבנה מחדש, וטוב יותר, את מערכות המדינה, אבל זה לא יקרה ביום וגם לא בחודש. זה תהליך.

“התהליך הזה ינוהל בשקיפות, באורך רוח, באופן מאוזן, ובלי שיקולים פוליטיים. בכל מקום שבו נוכל לשתף את האופוזיציה, נזמין אותה להיות שותפה.

“המבחן הגדול של הבית הזה, הוא השאלה אם נוכל לחזור לדבר בשפה של כבוד הדדי, של טוב משותף, אפילו של אדיבות ונדיבות.

“תפקידה של האופוזיציה הוא להתנגד. אני מקבל את זה. תפקידה לנסות להפיל את הממשלה, אני מקבל גם את זה. אבל יש לנו גם מטרות משותפות: שמדינת ישראל תצליח, תשגשג, תהיה בטוחה וחזקה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות