פרוש: את ילדה קטנה, תינוקת • סילמן: אל תקרא לי ילדה קטנה

בוועדה המסדרת התפתח עימות בין הח"כ לבין יו"ר הוועדה - עד שפרוש הוצא מהישיבה • סילמן החמיאה לעצמה: "הייתי מורה, הכול מתוקתק אצלי". יעקב אשר עקץ: "השאלה מי מנהל בית הספר פה" • לח"כ קטי שיטרית אמרה סילמן: "את לא יכולה להשתמש במילה בפוסט טראומה"
אבי כץ
י"א תמוז התשפ"א / 21.06.2021 11:58

התגוששות נוספת בין הקואליציה לאופוזיציה: ח”כ מאיר פרוש מיהדות התורה התעמת הבוקר (שני) עם יו”ר הוועדה המסדרת ח”כ עידית סילמן מימינה וקרא לעברה: “את ילדה קטנה, תינוקת”.

מי מחמיץ דבר כזה? גם מילגות, גם אפשרות לעבוד וגם תואר יוקרתי

למה זה חשוב? אלה הדברים הכי לא צפויים שקורים לרוחצים בחופי הים

למה ישנם חרדים שמחפשים דווקא יעדים כאלה מוזרים בחו”ל?

פרוש זעם על הח”כית מימינה לאחר שדרש את זכות הדיבור בוועדה פעם נוספת, והגיב בחריפות לסירוב של היו”ר סילמן – שקראה אותו לסדר: “את לא ראויה לקרוא לי לסדר. תרשמי אותי מיד לרשות דיבור. את מתנהגת כמו ילדה קטנה, תינוקת. את משקרת”.

סילמן ענתה לפרוש : “אתם לא מקשיבים. אתה לא תקרא לי ילדה קטנה. אני לא ילדה קטנה. אני מנהלת את הדיון. לא אתם”.

בהמשך ח”כ פורוש הוצא מהדיון בוועדה המסדרת.

ברקע הסערה בוועדה, החמיאה ח”כ סילמן לעצמה: “הייתי מורה, הכול מתוקתק אצלי”.

ח”כ יעקב אשר עקץ אותה בתגובה: “השאלה היא מי מנהל בית הספר פה”.

מוקדם יותר ח”כ קטי שטרית מהליכוד אמרה: “יש לנו עדיין טראומה מהישיבה הקודמת”.

ח”כ סילמן ענתה: “את לא יכולה להשתמש במילה בפוסט טראומה לדיון הקודם, אנחנו נכבד את הפוסט טראומטיים”.

ח”כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית: “אוי, נו באמת”.

גם ח”כ יוראי להב הרצנו מיש עתיד התנהל בצורה בוטה, כאשר אמר לח”כ אורית סטרוק מהציונות הדתית: “נו, דברי כבר”.

סטרוק הגיבה: “סליחה, מה זה ‘דברי כבר? אתה לא תדבר אליי ככה”.

ח”כ הרצנו: “בואי נתקדם”.

ח”כ מירב בן ארי מיש עתיד התערבה: “מה הוא כבר אמר לך, ‘דברי כבר?'”

ח”כ מיכל רוזין ממרצ הוסיפה: “חזרת עם אנרגיות”.

במסגרת דיוני הוועדה ביקש  ח”כ אשר להעלות את הצעת החוק שלו, שמבקשת להקים קרן כלכלית שתפצה את משפחות הרוגי מירון כפי שבוצע אחרי אסון ורסאי.

אשר ליו”ר הוועדה סילמן: “לא נענית לבקשה שלי. אני  שוב פונה אם פיכם וליבכם שווים והיה אכפת לכם באמת מההרוגים ומהנפגעים, לא הייתם דוחים את החוק הזה. בושה, אני רוצה תשובה”.

אתמול פנה ח”כ אשר לסילמן וביקש לכלול בדיון בנושא פטור מחובת הנחה את הצעת החוק לפיצוי נפגעי אסון מירון. “הצעת החוק זוכה לקונצנזוס נרחב וחתומים עליה נציגים מרוב סיעות הבית ובכך נוכל להביא בשורה לאותן משפחות המתמודדות יום יום עם השלכות האסון הנורא”.

במהלך הדיון הסוער ח”כ שלמה קרעי מהליכוד הלין על הממשלה שלדבריו הינה “ממשלה כושלת, ממשלה אנרכיסטית עם השרה שאשא ביטון שגרמה להתפרצות הקורונה, כמו האנרכיסט שיושב לצידך – ח”כ טופורובסקי, שאמר שהקורונה אינה אלא רק שפעת”.

ח”כ יעקב מרגי מש”ס אמר בדיון: “זכותי לדבר ולהביע את דעתי גם לבצע פיליבסטר. מספיק עם האמרות של ‘כבודה של הכנסת’. הממשלה לא ראויה לקבל פטור מחובת הנחה. הממשלה מסרסת את הכנסת למשך חודש שלם, ומונעת חקיקה לחודש ולשבוע נוסף מדומה של השבעת הנשיא, ואח”כ פגרה .לא ראוי לתת לה פטור מחובת הנחה. חבריי חברי האופוזיציה, אל תתרגשו! תומרו את כל אשר על ליבכם. נעשה לכם פיליבסטר, זה תפקידנו וזו חובותינו”.

ח”כ יעקב אשר: “מנהג של הכנסת אינו דבר של מה בכך. שימשתי יו”ר ועדה בימים טרופים. לא היה דיון שלא נתתי הצעות לסדר גם כשידעתי שאהיה מובך מכך. אני מציע לך, להמשיך את הנוהג”.

ח״כ גלית דיסטל מהליכוד: “אני רוצה לנצל את הוועדה הזו כדי להביע את מחאתם של שני מיליון בני אדם שקולם איננו נשמע בתקשורת וגם בכנסת. אסור לנו להציע אי אמון, אסור לנו לחוקק. האם עלינו ללמוד לצלול כמו יועז הנדל? מה עליי לעשות? בכנסת השתקתם אותנו, ההגמוניה התקשורתית השתיקה אותנו. חשבתי לרכוב על אופניים ולהזמין כתבה חיובית, אבל אני לא יודעת לרכב על אופניים. אשמח לעצה איך לקבל סיקור תקשורתי”.

ח”כ דוד ביטן אמר שזו חדלות פירעון של הקואליציה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות