מחדל הקורונה בנתב”ג: כ-40% מהנדבקים בחודש יוני – חזרו מחו”ל

112 מהשבים מחו"ל נמצאו חיוביים לנגיף מתוך 246 חולים שהתגלו במהלך החודש בישראל • לאחר שבועות שבהם כל ישראל הוגדרה כ'ירוקה': היום בנימינה הפכה ל'צהובה' עם 80 תושבים שאותרו כחיוביים • פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן: "לא חושב שאנחנו עומדים בפני התפרצות מחודשת"
חרדים 10
י"א תמוז התשפ"א / 21.06.2021 10:35

מחדל בדיקות הקורונה של ממשלת השמאל: על פי הנתונים, מתוך 264 חולים שהתגלו עד כה במהלך חודש יוני, 112 הם אנשים ששבו מחו”ל ונמצאו חיוביים לנגיף – כ-40% מהנדבקים החדשים.

מי מחמיץ דבר כזה? גם מילגות, גם אפשרות לעבוד וגם תואר יוקרתי

למה זה חשוב? אלה הדברים הכי לא צפויים שקורים לרוחצים בחופי הים

למה ישנם חרדים שמחפשים דווקא יעדים כאלה מוזרים בחו”ל?

המקרים החיוביים לקורונה שבו מהמדינות: איחוד האמירויות, ארצות הברית, רוסיה, בריטניה, גאורגיה, הונגריה וטורקיה.

לפי דיווח בחדשות 12, יותר משליש מהנדבקים החדשים שהתגלו הם נערים  בני 15-12, אוכלוסייה שמבצע החיסונים שלה החל רק לאחרונה. רק 4% מקרב קבוצת גיל הזו כבר קיבלו את החיסון לנגיף והיתר אינם מחוסנים.

זירה נוספת שמעוררת דאגה היא מספר התפרצויות של הנגיף שזוהו במערכת החינוך: התפרצות בבית ספר הובילה למבצע בדיקות במודיעין ונכון להיום 37 חיוביים לקורונה התגלו בעיר, מתוכם 20 תלמידי בית הספר ‘אסיף’ ו-7 חיוביים מתיכון ‘מכבים-רעות’.

בבית הספר ‘כרמים’ בבנימינה התגלתה גם כן התפרצות בקרב תלמידי כיתות ז’-ח’. אתמול נערך מבצע בדיקות גורף בעיר וכיום מספר המאומתים עלה ל-80.

בעקבות כך, לאחר שבועות שבהם כל ישראל הוגדרה כ’ירוקה’ במודל הרמזור – היום בנימינה הפכה ל’צהובה’, לאחר שכאמור 80 תושבים אותרו כחיוביים לנגיף.

גם בבית ספר לצרכים מיוחדים בנתניה ‘הבית של תמר’ ישנם 10 אנשי צוות מאומתים ו-5 תלמידים, שכולם משכבת יא’. בבית הספר לומדים ילדים מהסביבה הקרובה ולא רק מהעיר נתניה.

ב’ידיעות אחרונות’ פורסמו הבוקר  נתונים, לפיהם לא פחות מ-4,874 בני אדם נחתו בישראל מרוסיה בחודש האחרון בלבד – ו-31 מהם גם נמצאו חיוביים לקורונה. מדובר על שיעור מאומתים של 0.64%.

במקביל, על פי לוח הטיסות של נתב”ג, בשבוע הקרוב צפויות לנחות בישראל לא פחות מ-16 טיסות ממוסקבה.

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 48 חולים חדשים בקורונה אובחנו ביממה האחרונה.  עם זאת, מאז חצות נוספו עוד 57.

מספר החולים הפעילים עומד על 358, מתוכם 24 במצב קשה. מספר המתחסנים הכולל בישראל עומד על 5,495,050, מתוכן 5,150,492 קיבלו גם את המנה השנייה.

פרופ’ ערן סגל ממכון ויצמן אומר בשיחה עם חדשות 12: “ייתכן שנראה כעת עלייה במספר ההדבקות אל צעירים שאינם מחוסנים. אבל אני לא חושב שאנחנו עומדים בפני התפרצות מחודשת. הווריאנט ההודי הוא המשך האבולוציה של הקורונה כפי שבזמנו התגלה הזן הבריטי. בכל פעם שמגיע וריאנט חדש הוא מתפשט במהירות בעקבות התמורות בנגיף.

“השאלה הקריטית שעומדת לנגד עינינו היא האם החיסונים יעילים כנגד הווריאנט החדש ונכון לעכשיו המידע המחקרי שמגיע מן העולם מצביע על כך שהחיסון של פייזר יעיל כנגד הזן ההודי. לכן רוב הסיכויים שלא נראה עלייה בתחלואה קשה ותמותה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות