מתחמי בדיקה בנתב”ג יורחבו, שוקלים מסכות במקומות סגורים

תמי גיל
|
י"א תמוז התשפ"א / 20.06.2021 21:57
כבר סוכם: הקמת מתחם בדיקות חדש בנתב”ג, ותגבור אכיפת הבידוד על השבים מחו”ל • במשרד הבריאות דורשים: קנס כספי כבד על הטסים למדינות מסוכנות • מחקר: 12% מהנערים שהחלימו מקורונה סובלים מתסמינים לטווח ארוך • בקרוב: המלצה לחסן גם את הילדים נגד הנגיף

מחשש להתפרצות הזן ההודי: במשרד הבריאות שוקלים לחדש את החובה לעטות מסיכות, תחילה בבתי הספר – בימים שנותרו עד החופש הגדול, ואחר כך גם במבנים סגורים ובנמל התעופה בן גוריון.

מי מחמיץ דבר כזה? גם מילגות, גם אפשרות לעבוד וגם תואר יוקרתי

למה זה חשוב? אלה הדברים הכי לא צפויים שקורים לרוחצים בחופי הים

למה ישנם חרדים שמחפשים דווקא יעדים כאלה מוזרים בחו”ל?

זאת לאחר התפרצות מדאיגה בשלושה מוקדים בעקבות הפרות בידוד של שבים מחו”ל: שתי התפרצויות בבתי ספר בבנימינה ובמודיעין, ועוד אירוע חריג בבית שאן בו נדרשו גם מחוסנים להיכנס לבידוד ואחר כך שוחררו ממנו.

בישיבה שהתקיימה הערב בה השתתפו נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורביץ ובכירים במשרד הבריאות, הוחלט על הקמת מתחם בדיקות חדש בנתב”ג, תגבור האכיפה של הבידוד על השבים מחו”ל ובחינת חובת עטיית מסכות לנוחתים בנתב”ג.

אחרי הביקורת הקשה על כניסת אלפי אנשים לישראל, ללא בדיקה, ביום שישי האחרון, בשל תורי ענק בנתב”ג, הושג סיכום על הקמת מתחם בדיקות חדש בנתב”ג. ההבנה היא שהמתחם הבדיקות הקיים איננו מספק והוא לא יוכל לענות על הביקוש בחודשי הקיץ – אז יטוסו עשרות אלפים לחו”ל.

בנוסף, הוחלט שיגויסו 250 שוטרים באופן ייעודי למשימת האכיפה לפרק זמן מוגבל, לטובת הגברת האכיפה על מי ששב מחו”ל ונדרש לבידוד, בעיקר ילדים –  שגרמו לחלק מההתפרצויות האחרונות מכיוון שלא הקפידו על חובת הבידוד..

כמו כן, הטסים ימלאו טופס נוסע יוצא ויחתמו על תצהיר טרם עלייה לטיסה במטרה לוודא שהם אינם מגיעים משש המדינות שהוגדרו כבעלות סיכון גבוה לתחלואה –  ארגנטינה, רוסיה, הודו, דרום אפריקה, מקסיקו וברזיל.

יציאה למדינות אלה תיעשה באישור מראש של ועדת חריגים. כל זאת לצד קמפיין שמטרתו לחדד את החשיבות שבהקפדה על הבידוד.

במקביל, במשרד הבריאות מבקשים להטיל קנס כספי גבוה על כל מי שיטוס למדינות ברמת סיכון מרבית.

התקנות אוסרות נסיעה למדינות אלה למעט חריגים, אך בשל היעדר אכיפה לא מעט ישראלים טסים אליהן. במשרד הבריאות מקווים שהקנס הכספי ימנע מהישראלים לטוס למדינות המסוכנות.

בתוך כך,  לאורך היום נרשמה קפיצה בביקוש לחיסוני מתבגרים בגילאי 12-15 בקופות החולים, ככל הנראה בשל ההתפרצויות בבתי הספר.

ממחקר של משרד הבריאות, שפרטיו פורסמו הערב (ראשון) לראשונה בחדשות 13 עולה, כי 6%-12% מבני הנוער שלחו בקורונה והחלימו מהנגיף סובלים מתסמינים לטווח ארוך.

בעקבות כך, במשרד מתכוונים להמליץ להורים לחסן את הילדים וכן לבקש להחזיר את חובת עטיית המסכות במוסדות החינוך ובקייטנות.

לפי הדיווח, במשרד כבר מכים על חטא ומודים: “שגינו שלא פירסמנו המלצה לחסן את כל הילדים”.

במשרד גם שוקלים להרחיב את המדינות האדומות ולהגביל התקהלויות מחשש להתפרצות חוזרת של הנגיף בארץ.